Saturday, February 4, 2023
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
NEWSLETTER
FEB. 4, 2023 PDF
ENG
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
ENG
No Result
View All Result
Home Uncategorized

«ԱՆՄԵՂ ՄԵՂԱՊԱՐՏԸ՝ ՊԱՏԱՐԱԳ» Կ’օրհնաբանէ՝ Ժաք Ս. Յակոբեան

by Asbarez Staff
December 29, 2006
in Uncategorized
0
Share on FacebookShare on Twitter

Գիրքը փոխան յառաջաբանի, կը բացուի Ն.Ս. Օ.Տ.Տ. Արամ Ա. կաթողիկոսի անձնական նամակով։ Արամ կաթողիկոս նախ բարձր կը գնահատէ հեղինակին հոգեմտաւոր աշխատանքը ու վեր առնելով անոր աստուածատուր իրա՛ւ գրագէտի արժանիքները կը նշէ. «երանի՜ անոնց, որոնք իրենց ֆիզիքական գոյութիւնը միտքով կ’արժեւորեն ու հոգիով կը պայծառակերպեն։ … Դուն կրցած ես հաւատքը ու գաղափարականը, ազգայինը ու համամարդկայինը իրենց ներքին յարակցութեամբ գեղեցկօրէն ընդելուզել ու հարազատօրէն արտայայտել գրականութեան ճամբով»։ Ապա հեղինակին հոգեմտաւոր հարուստ վաստակը բնութագրելով կը ներբողէ. «Դուն միշտ պիտի մնաս ճառագայթող ներկայութիւն մեր արդի գրականութեան մէջ, ո՛չ թէ հրատարակած գիրքերուդ ծաւալով, այլ՝ որակով, ո՛չ թէ քերթուածներուդ քանակով, այլ՝ անոնցմէ ժայթքող խոր տագնապներով, ջինջ զգացումներով ու վառ երազներով։ Նման բանաստեղծ մը արեւմար չի՛ կրնար ունենալ»։ Ապա վեհափառը ողջոյնի խօսքը կ’աւարտէ՝ հեղինակին մաղթելով նորանոր յաջողութիւններ գրական, ստեղծագործական մարզերէ ներս։

«Անմեղ մեղապարտը՝ Պատարագ» գիրքը 74 էջերու պարունակին մէջ մեր սրտի, հոգիի եւ հաւատքի աչքերուն առջեւ օղակ-օղակ կը բացուի Հայց. Եկեղեցւոյ սրբազան պատարագի շունչով օծուն, աստուածաշնչական հոգեւոր խորհրդածութիւններով եւ մեկնաբանութեամբ։

Մարդասէր, նախախնամ Աստուծոյ մարդկային ցեղի փրկագործական նախասահմանեալ ծրագիրին քաւչարար գործադրութիւնը՝ Անմահ ու Անարատ Գառի՛ն ընծայումն է Պատարագի հոգեպարար խորհուրդը, Սուրբ Երրորդութեան՝ Անարատ-Գառն-Աստուծոյ, Քրիստոս-Որդիով իրագործուող։ Հոն Ս. Սեղանին վրայ զոհն ու զոհագործողը, պատարագն ու պատարագուողը մէկ եւ Հօրմէն անբաժանելի Որդին է՝ համագոյակիցը Ս. Հոգիին։

Պատարագը, Աստուածաշունչի հետքերով ընթացող փրկագործական խորհուրդի վերընծայ ողջակիզում մատուցումն է, Միածինի կեանքին առաքելութեան ու մահուան։ Աւետարանին խտացուած սրբազան պատմութիւնը որ հաւատացեալի էութեան մէջ կը ձուլուի, սրբացնելու, վերանորոգելու, վերստեղծելու նոր մարդը, արարելու եւ Անարատ Գառն՝ Յիսուսի արեամբ լուալու ադամորդիներուս մեղսալից կեանքն ու հոգիները եւ հաշտեցնելով տիեզերքն ու մարդկութիւնը՝ Հօր Աստուծոյ ընծայելու։ Հայր-Որդի-Ս. Հոգի Երրորդութեան լծակցութեան եւ գործակցութեան համառօտ ոդիսականն է մեղապարտ մարդկային ցեղը ազատագրել նպատակադրող։

Գիրքը կը բաժնուի գլխաւոր երեք գլուխներու.

Ա.- Հայր Երկնաւոր

Բ.- Որդի Աստուծոյ

Գ.- Հոգի Աստուծոյ

Իսկ վերջին բաժինով, էջ 62-74, ընթերցողին կը ներկայացուի պատարագաբոյր ու Քրիստոսահամ հոգեւոր եօթը բանաստեղծութիւններու հոգեթոյր փունջ մը։ Հոն երեւցող բանաստեղծութիւնները՝ Հայ Եկեղեցին, Պատարագ Հայկական, Ս. Գիրքը Թող Բաց Մնայ…, Արիւնդ, Յիսուս… Եկեղեցի՛ Յիսուսի…, Երբ Կը Մտնես Եկեղեցի… եւ Ինծի Համար… առնուած են հեղինակին Յիսուսաբոյր եւ Յիսուսահար բանաստեղծական գոհար ստեղծագործութիւններէն, որոնք ընթերցողը կը փոխադրեն երեկնաճեմ հայու հաւատքի լուսաւոր խորանները, այնտեղ հանդիպելու Է-ին, հաւատքի հրայրքով ձուլուելու, վեհանալու եւ աննիւթականով պարուրուելու։ Պահ մը ձերբազատուելու աշխարհէն ու առօրեայ տաղտուկներէն, մտահոգութիւն-կաշկանդումներէն կտրուելու, Գերագոյն Հոգիով յագենալու, այլակերպուելու, պայծառափոխ վեհանալու, անէանալու։ Եօթը բանաստեղծութիւններ, քաղցրահամ երկնային եօթը մանանաներ, բանաստեղծական յորդաբուխ տարբեր ալիքներ նոյն սրտէն, մտքէն, յոյզերէն եւ անդնդախոր հաւատքի ձուլարանէն յորդաբուխ կը ժայթքեն, հրաշալի գոյներով եւ շնչող այլաբանական կենդանի պատկերներու իմանալի հակադրութիւններով կը շեշտեն բարոյական վեհ սկզբունքներ, հոգեւոր արժէքներ եւ անժանգ մտածումներու վրձինով իրա՛ւը, մնայունը եւ գերբնական ճշմարտութեանց երփներանգ լոյսը կը ցաթեցնեն մեր հոգիի ու սրտի քանդակներուն վրայ, հոգեւոր ապրումներու թովչանքը պարգեւելու, աննիւթական մթնոլորտ ստեղծելու, բարիին, կատարեալին ու վսեմին առաջնորդելու, որպէսզի մեր ներսիդին եւ շուրջը յառնէ ճշմարիտ մարդը, իրա՛ւ քրիստոնեան եւ Յիսուս թագաւորէ բոլորով բոլորին մէջ։

Այժմ կ’անցնիմ ներկայացնել գիրքին երեք բաժինները. իւրաքանչիւր գլուխ ներքին սերտ յարակցութեամբ միացած եւ ամբողջութիւն կազմած, բաժնուած են ենթախորագիրներու, եւ այս ամէնը վերծանողական հոգելից ապրումներով եւ հաւատքի աւետարանահաստատ վկայութիւններով ընթերցողին մտքի ու սրտի պաստառին կը պարզեն Աստուածաշնչական խորհրդածութիւններ, մեկնաբանութիւններ, հոգեւոր անժանգ ճշմարտութիւններ, քրիստոսաբանական վարդապետութիւններ։

Խօսելով եւ բնորոշելով փրկագործական խորհուրդի ծրագիրին գործադրութեան Հայր Աստուծոյ դերակատարութեան, հեղինակը չի դիմեր գիտնականներու, մտաւորականներու կամ փիլիսոփաներու կարծիքին, այլ կը վկայակոչէ յաւիտենական կեանքի լուսաղբիւր եւ ճշմարտութեան գանձարան՝ Աստուածաշունչ մատեանին, ուր աստուածային բնութեան նկարագիրը անչափելի, անսպառ, անհուն, ինքնամատոյց Սիրով կը բնութագրուի։ Միաժամանակ պարզելով, թէ կեանքի եւ բարեաց աղբիւր Աստուծոյ Սէրը ինքնանպատակ չէ, այլ՝ բաշխուող, տարածուող եւ դէպի մարդ հոսքին մէջ զոհաբերուող՝ Որդիին մարդեղութիւնն է։ Այս մասին Աւետարանն ալ նոյնը կը հաստատէ, հոն կը կարդանք.

– «Աստուած այնպէ՛ս սիրեց աշխարհը, որ մինչեւ իր միածին Որդին տուաւ, որպէսզի ո՛վ որ հաւատայ անոր՝ չկորսուի, այլ յաւիտենական կեանքը ունենայ» (Յովհ. 3:16): Արդարեւ, Յիսուս, անտեսանելի Սէր Աստուծոյ տեսանելի, շօշափելի եւ իմանալի Սէրը եղաւ։

Հաւատքի խորաթափանց աչքերով, բանաստեղծի տրոփող աւիւնով, ոճային պատկերաւոր եւ տոկուն յղացքներով եւ յորդաբուխ գաղափարներով հարուստ մտածումները կենդանի, անմիջական եւ հաղորդական են, իսկ յաճախակի դրական ու ժխտական մտածումներու, ստորոգելիներու եւ գոյականներու ճշգրիտ ու տեղին օգտագործումն ու մտածումներու, գաղափարներու եւ պատկերներու երբեմն շեշտակի հակադրութիւն-համեմատութիւնները կու գան ճշմարտական գաղափար մը կամ մտածում մը հաստատել կամ հակառակը պատգամել։ (էջ 13)։

Մեր սիրելի եւ տաղանդաշատ հեղինակը իր ներքին համոզումներն ու ներազգեաց ապրումները պեղելով, մարգարէական տեսլապաշտ հոգիով կը ջանայ մեկնել եւ լուսարձակի տակ բերել աստուածային մարդասէր նկարագրին եւ ծրագիրներու անքննելի ոլորտները միաժամանակ թափանցել, վերծանել, անշուշտ մի՛շտ Աւետարանի հոգեւոր ու հաւատքի ճշմարիտ ուղիներէն առաջնորդուելով։

Յստակ ու մեկին են փրկագործական խորհուրդի բանաստեղծ հեղինակին ուղղափառ հաստատումները, միաժամանակ կը ճշմարտեն պատարագի բնոյթը եւ վախճանական նպատակը բացայայտելով, թէ նախախնամ Աստուած ինքզինք, իր սէրը, իր միակ թանկագինը, գերագոյն գանձը չտուաւ գերբնական արարածներու, կամ այլ մոլորակներու, լուսազգեաց հրեշտակներու, թէ երկնային զուարթուններուն չընծայեց, այլ՝ իր սիրելի Միածինը, սուրբն ու արդարը տուաւ մեղսալից մեր ա՛յս աշխարհին՝ ապականած մեղաւոր մարդոց փրկութիւնը երաշխաւորելու համար։ «Ան, որ անպարտ էր, բայց որպէս պարտական՝ մեր մեղքերուն ու պարտքերուն հատուցումը ի՛նք ստանձնեց, իր վրայ առաւ, մեր պատիժն ու մահավճիռը ի՛նք ընդունեց՝ իր անձը մեղքի պատարագ մատուցանելով սուրբ եւ արդար Հայր Աստուծոյ»։ (էջ 15)։ «Հայր Երկնաւոր, որ զորդիդ քո ետուր ի մահ վասն մեր…», կ’եղանակէ հայոց պատարագի շարականը։

Խորանալով պատարագի ներքին իմաստին, շնորհընկալ հեղինակը հաւատքի օղակներով կը կամրջէ Հին եւ Նոր Ուխտի տարբեր ժամանակաշրջաններու պատարագ ընծայումներու ըմբռնումները, վերլուծելով եւ բացատրողական մէջբերում-խորհրդածութիւններ կատարելով մեղքի, պատիժի մահուան, Աստուծոյ արդարութեան եւ սիրոյն՝ կը ջանայ զանոնք միշտ բաղդատել Գողգոթայի խաչեալ-ողջակէզ, մարմնացեալ ու մարդացեալ Յիսուս-Որդի, ողջակիզեալ եւ պատարագեալ Աստուծոյ անբովանդակելի, անիմանալի, անճառելի, անբաղդատելի, եզակի, հաշտարար, միջամտող, ողորմած եւ բարեգութ ողջակիզեալ սիրոյն հետ, որ գիտէ իր բարձրութենէն խոնարհիլ ու պատարագուիլ, իր հետ բարձրացնելու անկեալ մարդը, որպէսզի մեղաւորը զղջայ, խոստովանի, ապաշխարէ եւ դաւանի Յիսուս Քրիստոսը որպէս Տէր եւ Փրկիչ։

Մարդոց համար ինչպէս նաեւ Հին Ուխտի Օրէնքով եւ չափանիշներով անտրամաբանական թուացող այն գաղափարը, թէ ինչպէ՛ս անպարտ, անմեղ մը գիտակցաբար, կամովին եւ հնազանդութեամբ մահուան դառն բաժակը եւ խաչի անարգ մահը յօժարութեամբ կը ստանձնէ, պատասխանը՝ նախախնամ բարեգութ Աստուծոյ սիրով շաղախուած արդարութիւն էր, կ’ըսէ հեղինակը, որովհետեւ ժամանակներու սկիզբէն եւ օրէնքներու տուչութենէն ալ առաջ նախածրագրուած էր եւ Օրէնքը չէր, որ պիտի փրկէր, ազատագրէր ու Աստուծոյ հետ հաշտեցնէր մարդը, այլ՝ հաշտութիւնը որպէս ձրի պարգեւ Յիսուսի միջոցաւ պիտի իրագործուէր, ոչ թէ օրէնքի գործադրութեամբ, նոխազներու, երինջներու ողջակիզումով կամ բարի գործերով, այլ հաւատքի, շնորհքի եւ անարատ Գառնուկին արեամբ, որով միայն մեղաւորը կ’ապրի, կը փրկուի հոգեւորապէս եւ անպարտ կ’արձակուի։ Կարդալ էջ 26։

Բ.- Որդի Աստուծոյ.

Որդի Աստուծոյ գլուխին մէջ հեղինակը իբր հաւատարիմ աշակերտը Աստուածաշունչ մատեանին, ուսումնասիրուած համարներու մէջբերումներով, ընթերցողին կը յիշեցնէ ու կը պատկերէ ժամանակներու լրումին Հայր Աստուծոյ ինքզինք մարդուն յայտնելու գործընթացին եւ փրկագործական սրբազան խորհուրդի կատարման ծրագիրին մասնակից եւ գործակից, մէկ եւ անբաժան Ամենասուրբ Երրորդութեան երկրորդ անձնաւորութիւն՝ Որդիին դերակատարութիւնը որպէս մարդացեալ Որդի-Աստուած, Քահանայապետ եւ Փրկիչ, հաշտարար եւ զոհ միաժամանակ, անդրադառնալով եւ շեշտելով Որդի Աստուծոյ յանձնառութիւնները եւ կատարած քաւչարար պաշտօնը բնութագրելով կը հաստատէ, թէ Աստուածորդին, յանցապարտ ադամորդիներուս համար եւ մեր փոխարէն սիրայօժար իր արիւնը թափեց, պատարագուեցաւ եւ իր մարմինը որպէս հաց եւ փրկագին բաշխեց մեղքերու քաւութեան եւ թողութեան համար։ Որով Աստուծոյ եւ ադամորդիներուս միջեւ սկզբնական մեղքին պատճառած մահուան դառն խայթոցը Քրիստոսո՛վ փարատեցաւ, թշնամութիւնը վերացաւ, հաշտութեան եւ խաղաղութեան դաշինք կնքուեցաւ։ Անարդարներս արդարացանք։ Երկիրը երկինքին կամրջուեցաւ։ Աստուած Քրիստոսի հետ ու անոր միջոցաւ անկեալ մարդուն իր անհուն սէրը ցոյց տուաւ։ Փոխարէնը՝ առ Աստուած միայն հաւատք կ’ակնկալուի։ Մեղաւորը արդարանալու, Աստուծոյ հետ հաշտուելու եւ փրկուելու նախապայմանը անկեղծաւոր հաւատք կը պահանջէ։ Կարդալ էջ 38։

Հետեւաբար, Որդի Աստուծոյ պատարագը փրկարար, քաւչարար, հաշտարար, ազատարար ըլլալով հանդերձ, մեր պատուարժան եւ պատարագի խորհուրդը վերծանել փորձող սիրելի հեղինակը կը պարզէ նաեւ, որ խաչին վրայ զոհագործուող Քրիստոսի ինքնընծայումը եւ պատուական սուրբ արեան հեղումը անզուգական ու եզակի է, վերջնական ու կատարեալ է եւ ունի աստուածահաճոյ նկարագիր եւ այդ միայն ու միայն մեր բոլորին փրկիչ Յիսուս Քրիստոս Որդի Աստուածով կարելի դարձաւ, իսկ մենք որպէա քրիստոնեաներ, միայն Քրիստոսի արեամբ կ’արդարանանք, շնորհք եւ փրկութիւն կը ստանանք։

Գ.- Հոգի Աստուծոյ.

Այս գլուխին մէջ մեր շնորհընկալ հեղինակը մատնացոյց կ’ընէ նախախնամ Հօր Աստուծոյ մարդացեալ Որդւոյն փառակից, համագոյակից Սուրբ Հոգիին դերակատարութիւնը եւ մասնակցութիւնը Փրկագործական խորհուրդի գործընթացին, որ Հօր Աստուծոյ ծոցէն մեկնելով կամ երկիր առաքուելով որպէս մարդացեալ Որդի եւ Բան, իր Հօրմէն բնաւ չբաժնուեցաւ, այսինքն՝ Քրիստոս երկրի վրայ ապրելով հանդերձ երկնքի մէջ Հօր Աստուծոյ հետ էր եւ միայն ժամանակաւորապէս մարդկային մարմնի մէջ բանտարկուած էր իրականացնելու համար փրկագործական խորհուրդը եւ ապա վերադառնալու երկինք ու այս անգամ որպէս Հոգի թափուելու իր աշակերտներուն, հետեւորդներուն ու ամբողջ աշխարհի վրայ, որպէսզի իր հոգիով մեզի յիշեցնէ մեր մեղքերը, խրատէ, յանդիմանէ, զգաստացնէ եւ հուսկ՝ իրմով լեցնէ, զօրացնէ, իմաստնացնէ, մխիթարէ եւ ապաշխարութեան մղէ։ Այստեղ, ընթերցողը վերահասու կ’ըլլայ թէ Աստուծոյ սուրբ Հոգին, մեղաւոր մարդուն մէջ իր գործած մեղքերուն գիտակից կը դարձնէ, կը համոզէ, կը մղէ ու դէպի Փրկիչ կ’առաջնորդէ, որպէսզի Յիսուս, իր ձեռքը մեղաւորին երկարելով զինք դուրս բերէ եւ ազատէ Սատանայի ժանիքներէն եւ մեղքի ապականեալ կենցաղէ։

Այս բաժինին մէջ առկայ է քիչ մը բարոյախօսութիւնը, շարականի եւ աւետարանի ուղիներով ընթերցողը կը հրաւիրուի եւ կ’առաջնորդուի ապաշխարութեան։ Մեղքի եւ զղջումի ըմբռնումները աւետարանի առակներու եւ ուսուցումներու ընդմէջէն կը վկայակոչուին, որոնք ընթերցողը անգամ մը եւս կը հրաւիրեն դէպի պատարագեալ Յիսուսի սրբացնող արեան. այն արեան՝ որ զղջացող եւ ուշքի գալէ ետք դէպի Յիսուս ընթացող մեղաւորը կը մաքրէ ու կը սրբէ. եւ այս կ’իրագործուի ո՛չ թէ բարեգործութիւններով եւ ապրուած բարոյական կեանքի մը արժանիքներով, այլ՝ մահուան դատապարտուած եւ հոգեւորապէս կորուսեալ մեղաւորը, աստուածային արդար ցասումէն եւ մահավճիռէն կը խուսափի միայն ամբողջական, անկեղծ հաւատքով՝ որ նախապայման ունի ինքնաքննութիւնը, ինքնաճանաչում-ինքնասրբագրութիւնը, զղջում-ապաշխարութիւնը եւ խստովանութիւնը, որոնք մեղաւորը պիտի առաջնորդեն դէպի զոհասեղան՝ մեղքերու թողութիւն, շնորհք, փրկութիւն ստանալու։

Կենաց աւարտին անհատի մը վախճանական կամ վերջին դատաստանի վարձատրութեան կամ դատապարտութեան իր տեսակէտը պարզելով, հեղինակը՝ ննջեցեալին սպասող երկու տարբեր դատաստաններ կը կանխատեսէ.

Առաջին, ապաշխարած եւ հաւատքով արդարացած քրիստոնեայ հաւատացեալին համար դատարանը մահավճիռ եւ դատապարտութիւն պիտի չբերէ, այլ՝ հոն պիտի կատարուի ապրուած երկրաւոր կեանքի եւ կատարուած բարի գործերու գնահատականը, արժեւորումը, որով բնականաբար հետեւի նաեւ վարձատրութիւնը։ Վկայակոչելով Պօղոս առաքեալի այս մասին կատարած հաստատումը եւ Նիկիական Դաւանանքի մեր հաւատամքի տողերը, կը մէջբերէ. «Պէտք է, որ բոլորս ալ ներկայանանք Քրիսատոսի արդար ատեանին, որպէսզի իւրաքանչիւրը ստանայ ա՛յն բաներուն համեմատ, զորս ըրած է՝ երբ մարմնին մէջ էր, թէ՛ բարի թէ վատ» (Բ. Կորնթ. 5:10): «Հաւատամք… ի յարութիւն մեռելոց, ի դատաստանն յաւիտենից, հոգւոց եւ մարմնոց… Հաւատամք… յԱրքայութիւնն երկնից եւ ի կեանսն յաւիտենականս»։

Իսկ անապաշխար մեղաւորներու դատաստանը բոլորովին տարբեր պիտի ըլլայ։ Հեղինակը Յովհաննէս առաքեալի խօսքերը վկայակոչելով կը գրէ: Կարդալ էջ 57-58:

Ապա գիրքին վերջին բաժինով ընթերցողը կը հրաւիրուի ապաշխարութեան, վերանորոգ հոգեւոր կեանքի եւ դէպի Քրիստոս ընդառաջելով հոգեփոխուելու, նոր արարած ըլլալու եւ փրկութեան իրեն ընձեռուած առիթը չփախցնելու։ Որովհետեւ, Հայր Աստուած, մեր յաւիտենական կեանքը երաշխաւորելու համար ամէն նախապատրաստութիւն տեսած, եկեղեցւոյ միջոցաւ հրաւէր կ’ուղղէ բոլորին, զղջումով եւ ապաշխար նորաստեղծ կեանքով, երկիւղած հաւատքով գալու, մասնակցելու եւ հաղորդուելու, հո՛ն՝ զոհասեղանին վրայ պատարագուող եւ աշխարհի փրկութեան համար անսպառ բաշխուող արքայորդի Յիսուսի փրկարար մարմնով եւ քաւչարար արեամբ։

Գողտրիկ հատորիկի մը պարունակին ներքեւ ամփոփուած, հաւատացեալ սրտի արձագանգը հանդիսացող եւ մեր ձեռքերուն մէջ կեանք առնող ու հաւատք ճառագայթող «Անմեղ մեղապարտը՝ Պատարագ» գիրքը, Երրորդութեան քրիստոնէական խրթին վարդապետութիւնը իւրայատուկ պարզ ոճով կը ջանայ լուսարձակի բերել, վերլուծել եւ պարզաբանել աստուածաբանական խորք, տարողութիւն ունեցող եւ հոգեւոր ճշմարտութիւններ բովանդակող ոգեկան արժէքներ՝ հետամտելով եւ նպատակ ունենալով զգաստութեան եւ հոգեւոր արթնութեան հրաւիրելու ընթերցողը, հաւատքի ճշմարիտ ուղիներով եւ Աստուածաշունչի հետքերով առաջնորդելու։ Միաժամանակ՝ դիւրահաղորդ ոճով Քրիստոսի աշխարհ առաքման նպատակը եւ փրկագործական խորհուրդը լուսարձակի տակ առնելով դուռ կը բանայ հոգեւոր խորհրդածութիւններու, որոնք յաճախ կու գան ճշմարտութիւն մը, դաւանական կրօնական ուսուցում մը հաստատել։

Կրթիչ եւ բարոյացուցիչ հատուածներով հարուստ, դաստիարակիչ բովանդակութեամբ եւ բանաստեղծական շունչով օծուն Աստուծոյ մարդասէր նկարագրին, անչափելի սիրոյն մեծարանքն է եւ փառաբանութիւնը իր Միածին Որդւոյն՝ Յիսուս Քրիստոսի փրկարար յանձնառութեան։ Հակադիր երկու բեւեռներու՝ ստեղծիչ եւ բարեաց աղբիւր Աստուծոյ եւ անկեալ մեղսալից մարդուն միջեւ կանգնած Որդի Աստուածը (Աստուածութեան եւ Ամենասուրբ Երրորդութեան երկրորդ դէմքը), որպէս Քահանայապետ եւ պատարագ, զոհ եւ պատարագիչ, Փրկիչ եւ ազատարար, Ադամ-Յիսուս, կատարումը, լրումը Օրինաց եւ մարգարէից՝ անարատ իր արեան հեղումով, Աստուծմէ հեռացածները հանապազ կը հաշտեցնէ եւ հակադիր բեւեռները իր սուրբ Հոգիով կը կամրջէ, յաւիտենական կեանք եւ կորսուած փրկութեան երաշխիքը պարեգեւելու։

Քրիստոնէական երրորդութեան վարդապետութեան եւ փրկագործական խորհուրդի ջատագովական գրական հոգեյոյզ վկայութիւն է սոյն գրքոյկը, ապրուած համոզումներու եւ հոգեւոր խորհրդածութիւններու մտերմիկ զրուցագրութիւն է, ներանձնական հաւատքի ապրումներով ճոխացած եւ աւետարանադրոշմ վկայութիւններով գեղեցկացած, սրբացած. միաժամանակ հրաւէր՝ գիտակցական հաւատքի, ժառանգելու խոստացուած փրկութիւնը եւ արժանի ըլլալու յաւիտենական կեանքի։

Էութեամբ բանաստեղծ եւ ծանրախոհ ծանօթ գրագէտ հայրենաշունչ, հոգեշունչ եւ հայաշունչ ստեղծագործ տաղանդով թաթաւուն Ժաք. Ս. Յակոբեան վերլուծող, ներհուն վաստակաշատ մտաւորական, խորաթափանց սրատես պայծառ երեւակայութեամբ հետամուտ եւ երկրպագու է գեղեցիկին, արդարին, կատարեալին, ճշմարիտին, բարիին ու վսեմին։ Անոր ներսիդին առկա՛յ սրբութեան եւ կատարեալի ձգտումը, հայաշունչ մաքրակրօնութիւնը, հայրենական ջինջ ոգին, ներքին համոզումներն ու ապրուած հաւատքը՝ հեղինակի ինքնութիւնը կը կազմեն, որ բիւրեղային յորդումով մարգարէաշունչ փոթորկումներով կը բոցկլտան մարմին, իմաստ, խորք ու տարածք կը ստանան եւ հրաբորբ թեւերով կը տարածուին անոր ստեղծագործական իւրաքանչիւր կտորի վրայ, վաւերական եւ համոզիչ թելադրականութեամբ ճշմարտութիւն մը պարզելու, երեւոյթ մը հաստատելու, խորհուրդ մը քօղազերծելու, ներշնչելու, ուսուցանելու, վկայելու եւ առաջնորդելու։

«Անմեղ մեղապարտը՝ Պատարագ»ը հեղինակի մտքի եւ սրտի արգասիքը հանդիսացող աշխատութիւնը, բանաստեղծական շունչով ընդելուզուած արձակ զրոյց է։ Կը յատկանշուի ներքին համոզումներու, տեսակէտի իրերայաջորդ արտայայտութիւններով, գաղափարներու հաստատումներով, հարցադրում հակադրութիւններու ելեւէջներով եւ աստուածաշնչական առատ մէջբերումներու օգտագործումով, որ իբր լրացուցիչ եւ հաստատում իր մտածումներուն եւ խորհրդածութիւններուն՝ կու գան զարգացնելու եւ համոզիչ բնոյթ տալու իր զրոյցին։

Հեղինակին կը մաղթենք նորանոր յաջողութիւններ գրական-ստեղծագործական անդաստաններէն ներս։ Իսկ գրասէր բոլոր ընթերցողներուն կը մաղթենք հոգեկան բարի վայելք։

Անթիլիաս 2006

Asbarez Staff

Asbarez Staff

Next Post

ԴԱՐՁԵԱԼ ՀԱՅՈՑ ՑԵՂԱՍՊԱՆՈՒԹԵԱՆ ՀԱՒԱՆԱԿԱՆ ԶՈՀԵՐԻ ԶԱՆԳՈՒԱԾԱՅԻՆ ԳԵՐԵԶՄԱՆ Ինչպէ՞ս Կարելի Է Քօղարկել Ոճիրներով Լի Մի Պատմութիւն

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recommended

Ինչ Էին Բանակցում, Եւ Ինչ Էր Պահանջում Միջազգային Համայնքը Տէր Պետրոսեանի Հրաժարականից Առաջ. Պետդեպի Գաղտնազերծուած Փաստաթղթերը

Ինչ Էին Բանակցում, Եւ Ինչ Էր Պահանջում Միջազգային Համայնքը Տէր Պետրոսեանի Հրաժարականից Առաջ. Պետդեպի Գաղտնազերծուած Փաստաթղթերը

19 hours ago
Արցախի Արտաքին Գործոց Նախարարը Հայաստանի Մօտ Դեսպաններու Նամակներ Յղեց

Արցախի Արտաքին Գործոց Նախարարը Հայաստանի Մօտ Դեսպաններու Նամակներ Յղեց

20 hours ago

Connect with us

  • About
  • Advertising
  • Subscribe
  • Contact

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

No Result
View All Result
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Սիւնակներ
    • ՆԱԶԱՐԷԹ ՊԷՐՊԷՐԵԱՆ
    • ՎԱՉԷ ԲՐՈՒՏԵԱՆ
    • ԼԻԼԻԹ ԳԱԼՍՏԵԱՆ
    • Սասունեանի Անկիւնը
    • ԲԺԻՇԿ ԿԱՐՊԻՍ ՀԱՐՊՈՅԵԱՆ
    • ԳՐԻԳՈՐ ԵՊՍ. ՉԻՖԹՃԵԱՆ

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

Accessibility

Accessibility modes

Epilepsy Safe Mode
Dampens color and removes blinks
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.

Online Dictionary

    Readable Experience

    Content Scaling
    Default
    Text Magnifier
    Readable Font
    Dyslexia Friendly
    Highlight Titles
    Highlight Links
    Font Sizing
    Default
    Line Height
    Default
    Letter Spacing
    Default
    Left Aligned
    Center Aligned
    Right Aligned

    Visually Pleasing Experience

    Dark Contrast
    Light Contrast
    Monochrome
    High Contrast
    High Saturation
    Low Saturation
    Adjust Text Colors
    Adjust Title Colors
    Adjust Background Colors

    Easy Orientation

    Mute Sounds
    Hide Images
    Virtual Keyboard
    Reading Guide
    Stop Animations
    Reading Mask
    Highlight Hover
    Highlight Focus
    Big Dark Cursor
    Big Light Cursor
    Navigation Keys

    Asbarez - Armenian Accessibility Statement

    Accessibility Statement

    • asbarez.am
    • February 4, 2023

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to