Friday, March 31, 2023
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
NEWSLETTER
March 29, 2023 PDF
ENG
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
ENG
No Result
View All Result
Home Գաղութի Կեանքէն

Գարեգին Առաջինի Հայրենաշինութեան Ուղին

by Asbarez Staff
March 15, 2023
in Գաղութի Կեանքէն, Գաղութներ, Գլխաւոր Լուրեր, Մշակոյթ, Յօդուածներ
0

ԱՇՈՏ ՎԱՒԵԱՆ

Գարեգին Ա․ Ամենայն հայոց կաթողիկոս

«Հայրենասիրութիւնը արժէք չունի, եթէ հայրենաշինութեան չվերածուի», ասում էր Գարեգին Ա․ Ամենայն հայոց կաթողիկոսը, եւ նրա ամբողջ կեանքը, Սփիւռքում, թէ հայրենիքում, լաւագոյն օրինակն էր` հայակերտման ու հայրենաշինութեան:

Նա Հայաստանում չէր ծնուել, սակայն, ինչպէս ինքն էր ասում` «Հայաստանն էր ծնուել իր մէջէ եւ իբրեւ քեսաբցի իր երակներում էր կրում Բագրատունեաց թագաւորութեան հայերի ժառանգների արիւնը: Նա, ով ճշմարիտ քրիստոնեայ էր ու սրբակենցաղ հոգեւորական, ով հայ գրքի ու գրի անխոնջ մշակն էր ու ջահակիրը հայ մշակոյթի, ով որպէս քաջ հովիւ առաջնորդել եւ պատերազմի արհաւիրքների միջով անց էր կացրել լիբանանահայութեանը, ով պաշտելի գահակալն էր Կիլիկիոյ աթոռի, ում ճանապարհին ամէնուր ծաղիկներ էին սփռում, ով մեծ աստուածաբան էր, գիտնական ու տիպար մտաւորական, ով աշխարհի ամենաներկայանալի հայերից մէկն էր ու նշանաւոր միջեկեղեցական գործիչը` այժմ Աստծու կամօք եկել էր նորանկախ Հայաստան` որպէս Ամենայն հայոց հայրապետ:

Գարեգին առաջինն այստեղ եւս շարունակեց իր ազգանուէր գործունէութիւնը. նա մեծագոյն դերակատարութիւն ունեցաւ հայրենիք-Սփիւռք կապերի սերտացման, Հայ առաքելական եկեղեցու շէնացման եւ միասնութեան, միջեկեղեցական կամուրջների կառուցման եւ այլոց կողմից մեր եկեղեցու դաւանաբանութեան ճանաչման, օտարերկրեայ շրջանակներում մեր երկրի հեղինակութեան բարձրացման եւ նրան ցուցաբերուող բազմաբնոյթ օժանդակութեան հարցերում:

Սոյն յօդուածով մտադիր ենք ներկայացնել լուսահոգի հայրապետի տեսլականն ու ջանքերը նորանկախ Հայաստան երկրի կայացման եւ զօրացման գործում: Պատմական այս իրողութիւնը մինչ այժմ գրեթէ ուշադրութեան չի արժանացել…

Իր ընտրութիւնից անմիջապէս յետոյ Գարեգին Ա․ կաթողիկոսը յայտնեց, որ առաջնային խնդիր է համարում Հայաստանում քրիստոնէական հաւատքի ամրապնդումը կամ ինչպէս յաճախ էր ասում` «վերաքրիստոնէացում»ը, քանի որ խորհրդային տարիների ընթացքում հաւատքը նահանջ էր ապրել։

«Լոյսը իջաւ մեր երկրի՛ն, ազատութեան եւ անկախութեան լոյսը: Բայց ժողովուրդը ամէն տեղ պէտք ունի քրիստոնէական հաւատքի ուսուցման, իր հայրերի հաւատքի ճանաչման, իր եկեղեցական կեանքի լրիւ գործադրման` հոգեկան մաքրութեան, բարոյական ամրութեան եւ առողջութեան համար: Ձեռնարկել պէտք է առաքելութեան մը, որ վերաքրիստոնէացնէ մեր ժողովուրդը, այնպէս ինչպէս եղած է միշտ», ասում էր նա 1995ին:

Հարկաւոր էր վերադառնալ այն հաւատքին, որը հանդիսանալով մեր պատմութեան անքակտելի եւ կարեւորագոյն բաղադրիչը դարերից ի վեր կերտել էր մեր ազգային դիմագիծը: Վեհափառը լաւ գիտէր, որ քրիստոնէական արժէքներն են հանդիսանում մեր ազգի դարաւոր կաղնու արմատները եւ Աստծուն մերձենալու մէջ է կայանում մեր ազգի ներուժը: Եւ եթէ այլ ժողովուրդներն ունէին դարերով ձեւաւորուած աշխատանքի եւ հանրային կեանքի կազմակերպման զարգացած աւանդոյթներ կամ էլ բնական հարստութիւններ, ապա հայերինս` Աստծուց տրուած եւ մեր հայրերից ժառանգած քրիստոնէական կրօնն էր, որն իր ուսմունքով եւ բարոյակերտ բովանդակութեամբ պէտք է ապահովեր մեր առաջընթացն ու բարեկեցութիւնը: Իսկ քրիստոնէական գիտակցութեան բացակայութիւնը, յատկապէս այդ կրօնով «դրոշմուած» մի ժողովրդի պարագայում, պարարտ հող էր ստեղծելու արատաւոր դրսեւորումների համար եւ կարող էր խարխլել հասարակութեան հիմքերը։

«Հայութեան համար սպանութիւն չկայ, հայութեան համար կարող է միայն մէկ տեսակի մահ լինել` ինքնասպանութիւն, եթէ մենք հեռանանք մեր հաւատքից», զգուշացնում էր նա:

Գարեգին կաթողիկոսն առիթը բաց չէր թողնում տարբեր ամբիոններից քարոզելու ու բարեկամաբար զրուցելու ժողովրդի հետ: Իր կարճատեւ գահակալութեան ընթացքում նա եղաւ Հայաստանի ու Արցախի բոլոր մարզերում ու քաղաքներում, բազմաթիւ աւաններում ու գիւղերում: Քաջածանօթ լինելով աշխարհի այլ երկրների մշակոյթներին, նա համեմատութիւններ էր անցկացնում եւ մատնանշում այն ներքին արատներն ու խոչընդոտները, որոնք խանգարում էին մեր երկրի զարգացմանը: Դէպի Հայաստանի շրջաններ իր անդրանիկ ուղեւորութեան ընթացքում, իր քարոզախօսութիւն-զրոյցը սկսելով «ծուռ նստինք, շիտակ խօսինք» ժողովրդական խօսքով, Գարեգին առաջինը թուարկում է մեզանում առկայ այդպիսի երեք հիմնախնդիր: Առաջինը նա համարում էր մեր ժողովրդի չափազանց զգացմունքային լինելն ու բանականութեամբ չառաջնորդուելը` շեշտելով որ միայն զգացմունքով շարժուելով մենք յաճախ ենք սխալուել եւ տուժել: Որպէս երկրորդ թերութիւն նա նշում է միայն անցեալը գովերգելն ու եւ ներկայ իրականութեան մէջ չգործելը: Եւ որպէս երրորդ ներքին խոչնդոտ նա մատնանշում է մեր` միայն սեփական, անձնական շահով առաջնորդուելու հանգամանքը։

«Ընդհանուրին շահին մէջն է անհատին շահը, ոչ թէ անհատականին մէջն է ընդհանուրին շահը: Եթէ ընդհանուր մարմինս առողջ չլինի, իմ թեւը չի կարող երկար առողջ մնալ: Մարմին է ազգը: Այդ մարմինն իր ամբողջութեան մէջ եթէ առողջ չլինի, ես` մի մասնիկս, չեմ կարող այդ վատառողջ մարմնի մէջ առողջ լինել: Հետեւաբար, ընդհանրական շահը` քաղաքի փողոցը, հրապարակը, այն բոլոր հասարակական շէնքերը, հաստատութիւնները, որոնք կան, իմ տնից վեր պէտք է դասուեն, որովհետեւ դրանք կը պատկանեն ամբողջին, ոչ թէ ինձ: Եթէ իմը նախընտրեմ, մի օր ընդհանուրի հիւանդութիւնը իմ տանը կը հասնի», այսպիսի պարզ զրոյցներով էր Սուրբ Էջմիածնի գահակալն իր ասելիքը փոխանցում մարդկանց: Նա տալիս էր նաեւ այս ամէնի բացատրութիւնը: Դա այն էր, որ ուրիշների տիրապետութեան ներքոյ գտնուելով մենք չեն կարողացել ինքնուրոյն գործել, սակայն, այժմ, երբ այլեւս անկախ երկիր ենք պարտաւոր ենք` «կերպարանափոխուել»:

Գարեգին առաջինը դարձաւ Ամենայն հայոց կաթողիկոս, երբ վերջին տարիների պատերազմի եւ երջանկայիշատակ իր նախորդի առողջութեան տեւական վատթարացման պատճառով Մայր աթոռն անգործութեան էր մատնուած: Եւ ահա, շնորհիւ իր աներեւակայելի եռանդի ու նրա նկատմամբ յարգանքի արտերկրից կատարուեցին ներդրումներ, հիմնուեցին հիմնադրամներ, երկրով մէկ սկսուեցին եկեղեցաշինական աշխատանքներ…: Նա ոչ մի կերպ չէր պատկերացնում, որ որեւէ հայ կարող էր անձնասիրական, անփութութեան կամ էլ որեւէ այլ պատճառով արգելք հանդիսանալ ազգանպաստ ձեռնարկումներին եւ երբ որեւէ գործ ձգձգւում էր, նեղսրտւում էր ներքուստ: Առաջին քրիստոնեայ համարուող երկրով մէկ յաճախ կարելի էր առերեսուել երեսպաշտութեանն ու ագահութեանը, ծուլութեանն ու խաբէութեանը, որոնց դրսեւորումները գնալով կատարելագործւում էին եւ յաճախ հասնում ծայրայեղութեան: Մինչդեռ ազնուութիւնը, ճշմարտութիւնը, աշխատանքը պէտք է հանդիսանային երկրի կառուցման գրաւականը, իսկ արդարութիւնը վեր պիտի հանէր արժանիներին, որպէսզի երկրի կարողութիւնն աւելանար, փոխանակ սպառուելու։

«Ազգի մը թշնամին միայն երկրի սահմաններէն անդին չի գտնուիր: Այդ թշնամին կրնայ գործել – եւ յաճախ կը գործէ – մեր ներքին աշխարհին ու կեանքին մէջ: «Աներեւոյթ թշնամին» է այդ, որուն դէմ պէտք է պայքարիլ: Վերջ տալ շահագործումներուն, վերջ դնել զեղծումներուն, ի սպառ հեռացնել եղբայրասպան արարքները: Քրիստոնեայ հայու կերպարին յատուկ պատիւով պէտք է ապրիլ Աստուծոյ տուած կեանքը, որպէսզի այն դառնայ երջանկութեան աղբիւր մեր նոր հայրենիքին նոր կեանքին մէջ», ասում էր վեհափառը…

«Սուրբ Էջմիածինն առաքելութիւն է»․ այս էր նրա կարգախօսը: Հէնց այս աստուածահիմն հաստատութիւնը, պետութեան կողքին կանգնած, պէտք է իրականացնէր նրա քաղաքացիների վերաքրիստոնէացման գործընթացը։

«Մեր արդի պատմութեան այս վճռադրոշմ, շրջադարձային նշանակութիւն ունեցող հանգրուանին, մեր Հայաստանեայց առաքելական Ս. եկեղեցին, կոչուած է հրամայական եւ փրկաւէտ կարեւորութիւն ունեցող դերակատարութեան: Իր աստուածատուր եւ քրիստոսաւանդ առաքելութեան ու պատմական ժառանգութեան հիմնական տուեալներէն առաջնորդուած` ան կոչուած է Ս. Աւետարանին եւ մեր հայրերու սրբազան աւանդութեան աղբիւրէն նոր, մաքուր եւ առատ ջուր հոսեցնելու մեր ժողովուրդի կեանքին մէջ: Քրիստոսով ապրուած եւ Աւետարանով աւանդուած ճշմարտութիւնները, կեանքի բարոյական սկզբունքները, հոգեւոր արժէքները հարկ է, որ առուակուին մեր հայրենիքի եւ ողջ հայութեան կեանքի անդաստանին մէջ, ոռոգումի, հոգեւոր մշակութեան բարիքները ընծայելով մեր ժողովուրդին: Առանց Աւետարանին` տկար է մեր ազգը: Առանց մեր հայրերու սուրբ ժառանգութեան վերակենսաւորման` տժգոյն կը դառնայ մեր ժողովուրդի դիմագիծն ու նկարագիրը», ասում էր նա:

Սակայն այս առաքելութիւնն իրականացնելու համար նախեւառաջ պէտք էր բարեփոխել եկեղեցական կառոյցը, ուստի նախեւառաջ հարկաւոր էր կրթել հոգեւորականներին եւ նրանց պատրաստել այդ սրբազան գործին։ «Մեր եկեղեցին կոչուած է մեր նորաստեղծ անկախ պետութեան խիղճը լինել, սիրտը լինել եւ դառնալ Հայաստանում բարոյական վերականգնման քարոզիչը: Եկէ՛ք` լինենք հաւատարիմ մեր եկեղեցականի իսկատիպ ինքնութեանը: Թող վերանորոգութեան շունչը մեզանից սկսուի», դիմում էր նա նրանց:

Գարեգին կաթողիկոսը վերակառուցեց եւ վերաբացեց դեռեւս խորհրդային կարգերի օրօք փակուած Գէորգեան ճեմարանը, բազմապատկեց ուսանողների թուաքանակը, նրանց համար կառուցեց հանրակացարանի ընդարձակ շինութիւն:

«Եկեղեցին յուշարձան չէ», յաճախ էր կրկնում նա, քանի որ մարդկանց գիտակցութեան մէջ այն վաղուց արդէն ձեռք էր բերել այդպիսի իմաստ: Վեհափառը վերանորոգում եւ կեանքի էր կոչում պատմական մեր վանքերն ու եկեղեցիները, կառուցում նորերը եւ հոգեւորականներին խումբ-խումբ գործուղում այնտեղ:

Եկեղեցին պէտք է վերադառնար իր պատմական դերակատարութեանը, ինչպիսին որ հանդիսացել էր դարեր շարունակ: Իր նախաձեռնութեամբ Հայաստանի Հանրապետութեան զինուած ուժերում ստեղծւում է հոգեւոր առաջնորդութիւն, որպէսզի եկեղեցու սպասաւորները, ինչպէս որ դա տեղի էր ունենում դեռեւս Վարդանանց պատերազմի տարիներից, մշտապէս լինէին մեր զինուորների կողքին: Գարեգին առաջինը յիշելով աստուածաշնչական «Ուխտի Տապանակ»ը, որն իրենց ուսերին էին կրում եբրայեցիները, որը միշտ յաղթանակ էր պարգեւում նրանց, եւ որի մէջ էին պահւում Մովսէսի Տասնաբանեայ պատուիրանները, Ահարոնի ծաղկեալ գաւազանն ու երկնային մանանան, մատնանշում էր, թէ որոնք պէտք է հանդիսանան մեր` «Հայկական Ուխտի Տապանակի» պարունակութեան տարրերը. «Դրանք երեք նուիրական սրբութիւններն են` Լուսաւորչի կանթեղը` մեր հաւատքի ջահը, Սուրբ Մեսրոպի գիրը եւ քաջն Վարդանի սուրը: Եթէ այս երեք սրբութիւնները մեր ժողովուրդն իր հոգու մէջ կրի, այն ատեն ո՛չ մի վտանգ, ո՛չ մի սպառնալիք չի կարող Հայաստանին ընկճել», ասում էր նա:

Գարեգին Ա․ հայրապետի համար ամենակենսական եւ անյետաձգելի գործը «առողջ մարդու պատրաստութեան» հարցն էր. «Ազգի ուժը որտե՞ղ կը կայանայ. իր դրամի՞ն մէջ, իր զէնքի՞ն: Ո՛չ: Իր բարոյական, իր գիտակցական, մարդկային, հոգեւոր ըմբռնումին մէջն է ազգի ուժը: Դրամը մէկի ձեռքում կարող է բարեաց աղբիւր լինել, մէկ ուրիշի ձեռքում` չարեաց աղբիւր: Զէնքը մէկին կարող է հերոս դարձնել, իսկ միւսին` ոճրագործ: Հետեւաբար` մարդն է կարեւորը, ազգի մէջ բարոյական ըմբռնումն է կարեւորը: Եթէ ինձ հարցնեն, թէ որո՞նք են առաջին, երկրորդ եւ երրորդ կարիքները Հայաստանի, ապա երեք անգամն էլ նոյն պատասխանը պիտի տամ` մարդն է, մարդն է, մա՛րդը», համոզուած էր նա:

Հարկաւոր էր վերափոխել նաեւ կրթական համակարգը, որի բովանդակային իմաստը նոյնպէս խեղաթիւրուել էր, եւ որում անտեսուած էր մարդու դաստիարակութեան գործառոյթը: Մինչդեռ հէնց ուղեղը մարզուած, սակայն բարոյական արժէքներ չճանաչող քաղաքացին է առաջին հերթին վտանգ ներկայացնում հասարակութեան եւ երկրի համար: Գարեգին առաջինը Ս. Գայիանէ վանքում հիմնեց Քրիստոնէական դաստիարակութեան եւ քարոզչութեան կենտրոն, որի նպատակն էր աշխարհականներին քարոզչական աշխատանքներում ներգրաւելն ու Հայաստանի դպրոցներում կրօնի ուսուցիչներ պատրաստելը: «Դպրոցը կրթական օջախ է, ուր մարդը սովորում է մարդ լինել, հայը սովորում է հայ լինել, մի խօսքով, մեր մարդկային եւ ազգային ինքնութեան, ով լինելու պատրաստութեան օջախը դպրոցն է: Եւ այն ազգը, որ դպրոցին մեծ կարեւորութիւն չի տալիս, անձնասպանութիւն է գործում», ասում էր նա:

Հայաստանի անկախացման հռչակումից ընդամէնը ամիսներ անց, երբ դեռ Կիլիկիոյ կաթողիկոսն էր, նա նկատել էր նաեւ, որ հայրենիքում խօսքից գործի անցնելու խնդիր կա։ «Անկախութիւնը երգի վերածելը դիւրին է. անկախութիւնը իրականացնել, խորացնել, ամրացնել եւ արժեւորել մարդկային իրագործումներով, աստուածահաճոյ գործերով, ա՛յդ է մեր պարտքը», ասում էր վեհափառը:է Եւ ահա, արդէն որպէս Ամենայն հայոց կաթողիկոս շրջելով Հայաստանի եւ Արցախի քաղաքներով ու գիւղերով դժուար չէր տեսնել, որ մարդկանց մօտ իրօք առկայ էր աշխատանքից արդիւնք ստանալու հարցում անվստահութիւն, նախաձեռնողականութեան ու աշխատասիրութեան պակաս, եւ դեռ շատերն էլ, կարծես, ձգտում էին բարեկեցիկ կեանքով ապրել առանց քրտինք թափելու: Իսկ առանց տքնաջան աշխատանքի անհնարին էր կառուցել ապահով ու զարգացած երկիր։ «Աշխատանքը սուրբ է եւ սրբարար, Աստծու անէծքը` օրհնութիւն: Աստուած մարդը անիծեց, ըսաւ` ճակտիդ քրտինքով պիտի ուտես քու հացդ, եւ ատիկա եղաւ մարդուն օրհնութիւն: Մենք աշխատանքի պէտք ունինք, գործի պէտք ունինք, ուրեմն վերջ խօսքին. նուազում խօսքին եւ առատացում գործին, տեղատուութիւն խօսքին` մակընթացութիւն գործին․ այս թող ըլլայ մեր այսօրուան նշանաբանը», յորդորում էր նա ամէնքիս: «մեր ազատագրութեան պայքարի մէջ արիւնն աւելի թափուեց, քան` մեր քրտինքը: Այսօր մեր քրտինքն աւելի՛ պէտք է թափուի: Եւ եթէ պէտք լինի, արիւնը չենք խնայի: Սակայն քրտինքն է այժմ հայրենաշինութեան հեղուկը», ասում էր նա:

Հոգեւոր-քրիստոնէական արժեհամակարգի բացակայութեան պայմաններում նիւթապաշտութիւնն ու սպառողական հոգեբանութիւնը նոյնպէս իրենց խորը արմատներն էին գցում հասարակութեան մէջ: Հարստութիւն կուտակածների եւ միւս բոլոր խաւերի միջեւ գոյացել էր հսկայական անդունդ, եւ փողի ուժը խաղում էր մարդկանց արժանապատուութեան հետ: Յետին «պլան» էին մղւում ստեղծագործական ոգին ու ազնիւ աշխատանքը, մշակութային ու մտաւոր արժէքները եւ վատառողջ հասարակական յարաբերութիւնները ջլատում էր երկիրը ներսից։

«Մեր Հայաստան աշխարհում հարկ է ստեղծել ներդաշնակութիւն հոգեւոր եւ նիւթեղէն իրականութիւնների միջեւ` միշտ բարձր պահելով հոգեւորի գերիշխանութիւնը», խրատում էր նա: Նրա կարծիքով անտարբերութիւնը մահացու մեղք էր: «Մենք չենք ստեղծուել աննպատակ: Մենք ստեղծուել ենք, որպէսզի ուրախութեան մէջ կատարելապէս պայծառանանք, բայց երջանկութիւնը եսասիրութիւն չէ, ոչ էլ ինքնամփոփուածութիւն: Ընդհակառակը, երջանկութեան տիրանալ` նշանակում է դուրս գալ եսից, գնալ դէպի ուրիշները…»է, ասում էր նա եւ հետեւեալ խօսքերով ձեւակերպում իրական երջանկութեան բանաձեւը․ «Քո երջանկութիւնը մէկն է, իսկ ուրիշին քեզանից տալով` կրկնապատիկ, որովհետեւ նրա երջանկութիւնը կ՛աւելանայ քո երջանկութեան վրայ: Այս է քրիստոնէական հաւատքի դասը»:

Ահա, այսպէս էր մեր երկրի կառուցման ճանապարհը տեսնում Գարեգին առաջին հայրենաշէն կաթողիկոսը:

Յետանկախութեան շրջանում մենք ականատես եղանք այն բոլոր իրադարձութիւններին, որոնք տեղի ունեցան երկրի ներսում ու նրա շուրջ, եւ հիմա, թերեւս, կարող ենք փորձել մտովի պատկերացնել, թէ ինչպիսին կը լինէր Հայատանն այսօր, եթէ այն ժամանակ մենք ընտրէինք Գարեգին հայրապետի մատնանշած ուղին:

Եթէ դա իրօք այլընտրանք չունեցող այն միակ ճանապարհն էր, ապա ինչու մենք չգնահատեցինք այս մեծ հային ու չհետեւեցինք նրան: Արդեօք մեր հասարակութեան մէջ էր կայանում խնդիրը, թէ` իշխանութիւնների, եւ որքանո՞վ են վերջիններս ու ժողովուրդը միմեանցից անջատ: Եւ ինչու Մայր Հայաստանում միայն չորս տարի տեւեց Գարեգին Ա․ Ամենայն հայոց կաթողիկոսի գահակալութիւնը. գուցէ այդպէս, ինչպէս Աստուածաշնչում, բարձրեալ Տէրը երես թեքեց մեր ժողովրդից եւ ուղարկեալին հետ կանչեց Իր մօտ:

Թող, որ ամենագութ Աստուածը ողորմած կը գտնուի մեր ազգի նկատմամբ եւ հայոց հայրապետն էլ երկնքից ուղղորդի ու օժանդակի իր ժողովրդին:

ShareTweet
Asbarez Staff

Asbarez Staff

Next Post
Դոկտ. Խաչիկ Մուրատեան Պիտի Մեծարուի Հայ Դատի Կրթական Բաժանմունքի Ձեռնարկին Ընթացքին

Դոկտ. Խաչիկ Մուրատեան Պիտի Մեծարուի Հայ Դատի Կրթական Բաժանմունքի Ձեռնարկին Ընթացքին

Recommended

Մոսկուա Երեւանի Հետ Կը Քննարկէ Միջազգային Քրէական Դատարանի Կանոնագիրքի Վաւերացման Հարցը

Մոսկուա Երեւանի Հետ Կը Քննարկէ Միջազգային Քրէական Դատարանի Կանոնագիրքի Վաւերացման Հարցը

22 hours ago
Պըրպենքի Նոր Ընտրատարածքներ Սահմանելու Հարցով Հանրային Քննարկումներ

Պըրպենքի Նոր Ընտրատարածքներ Սահմանելու Հարցով Հանրային Քննարկումներ

22 hours ago

Connect with us

  • About
  • Advertising
  • Subscribe
  • Contact

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

No Result
View All Result
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Սիւնակներ
    • ՆԱԶԱՐԷԹ ՊԷՐՊԷՐԵԱՆ
    • ՎԱՉԷ ԲՐՈՒՏԵԱՆ
    • ԼԻԼԻԹ ԳԱԼՍՏԵԱՆ
    • Սասունեանի Անկիւնը
    • ԲԺԻՇԿ ԿԱՐՊԻՍ ՀԱՐՊՈՅԵԱՆ
    • ԳՐԻԳՈՐ ԵՊՍ. ՉԻՖԹՃԵԱՆ

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

Accessibility

Accessibility modes

Epilepsy Safe Mode
Dampens color and removes blinks
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.

Online Dictionary

    Readable Experience

    Content Scaling
    Default
    Text Magnifier
    Readable Font
    Dyslexia Friendly
    Highlight Titles
    Highlight Links
    Font Sizing
    Default
    Line Height
    Default
    Letter Spacing
    Default
    Left Aligned
    Center Aligned
    Right Aligned

    Visually Pleasing Experience

    Dark Contrast
    Light Contrast
    Monochrome
    High Contrast
    High Saturation
    Low Saturation
    Adjust Text Colors
    Adjust Title Colors
    Adjust Background Colors

    Easy Orientation

    Mute Sounds
    Hide Images
    Virtual Keyboard
    Reading Guide
    Stop Animations
    Reading Mask
    Highlight Hover
    Highlight Focus
    Big Dark Cursor
    Big Light Cursor
    Navigation Keys

    Asbarez - Armenian Accessibility Statement

    Accessibility Statement

    • asbarez.am
    • March 31, 2023

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to