Friday, January 27, 2023
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
NEWSLETTER
Jan. 18, 2023 PDF
ENG
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
ENG
No Result
View All Result
Home Սփիւռք

Գերարդի Երաժշտութեան Առեղծուածային Աշխարհը

by Asbarez Staff
February 3, 2007
in Սփիւռք
0
Share on FacebookShare on Twitter

Բոլոր անոնք, որոնք ներկայ էին Կիրակի, 7 Յունուար 2007ի երեկոյեան «Դիլիջան» սենեկային համոյթի Բ. տարեշրջանի 4րդ համերգին, Լոս Անճելըսի «Զիփըր» համերգասրահին մէջ, իրենք զիրենք գտան քիչ մատչելի, եթէ ոչ բոլորովին անանցանելի ձայնալեռներու նրբանցքներու մէջ, այսինքն բռնուեցան ուղիղ գերարդի երաժշտական ոլորապտոյտ ցանցի մը մէջ՝ ունկնդրութեան նիւթ ունենալով, դասական ընդունուած ձայնատարածքի ծիրէն շատ հեռու, նոր ձայնաշխարհներու անչափելի նոր տարածքները, ռիթմա-ելեւէջային անծանօթ, ցարդ չպեղուած, գրեթէ մոլորեցնող մոլորակներ, աննախատեսելի, անսպասելի հնչերանգային շնչառութիւն, կառոյց, տրամագիծ։

Ըսենք պարզապէս՝ բոլոր անոնք, որոնք հոն եկած էին Վերտի, Շուպերթ, Չայքովսքի եւ նմաններու երգաշխարհի մտայնութեամբ եւ ակնկալութեամբ, կա՛մ յուսախաբ եղան, եւ կամ յանկարծ իրենք զիրենք գտան նոր եւ թարմ անջրպետի մը մէջ՝ անծայրածիր կարելիութիւններով առաջ ընթացող, եւ նկատած եղան, թէ արդի երաժշտութիւնը որքա՜ն անյայտ եւ շատերուն համար դեռ անհպելի ոլորտներ, խոռոչներ, սարքեր, ծալքեր եւ խաւեր ունեցող լայնանիստ աստղանաւ մըն է, որքա՜ն հետաքրքիր պրպտող եւ որոնող անձերու համար։ Այսպէս, յանկարծ ներկաներուն բացայայտ դարձաւ, որ մեր ականջներուն ծանօթ գեղեցիկ եւ ներդաշնակ ու հաճելի ձայներու եւ կշռոյթներու դարը շատոնց բոլորած է։ Յայտնի է, որ այն բոլոր երգերը, նուագներն ու պարերը, որոնք մեզ կը գոհացնեն, քանի որ մեզի ծանօթ ձայն ու գիծ կը հասցնեն մեր ուղեղին եւ սրտին, կու տան երջանիկ ապահովութեան մը զգացումը, նաեւ ձայներու կախարդական աշխարհին ծանօթ եւ մօտիկ ըլլալու բաւարարութիւնը։ Ի՜նչ հաճոյքով կը… սուլենք կամ կը փորձենք երգել Պեթհովէնի սիմֆոնիներէն մէկուն նախանիւթը կամ բներգներէն մին, կամ Վերտիի «Լա Թրաւիաթա»ի նախերգանքէն մաս մը։ Սեզար Ֆրանքէն եւ Տէպիւսիէն սկսեալ եղանակ-թեմաներու մտապահումը կը դժուարանայ։ Իսկ Շէօնպէրկ, Սթրաւինսքի կամ Պարթոք կարծէք մեղեդի գրած չըլլան. այս վերջիններուն ձայնաշխարհին թափանցելը հեշտ չէ։ Իսկ երբ յօրինողը կը դրժէ, կամովի՛ն կը զանցէ, նորարութեան փնտռտուքի իր թափին անձնատուր, հաճելի երկար նախադասութիւնները, ականջը դիւթող դասոյթները, ընտանի կշռոյթները, ծանօթ կառոյցները, մանաւանդ յաճախ յայտնուող կրկնութիւնները նոյն թեմային կամ միեւնոյն կերպարին՝ տարբեր գործիքներով, տարբեր գոյներով, տարբեր ձայնատարածքով կամ կշռութաւորումով, եւ այս բոլորի փոխարէն կը լսենք ճիչեր, ճանաչելի բարձունք չունեցող երգահատուածներ, առաձգական հնչիւնաշարքեր, բառակուտակումներ-բառահատուածներ, կամ նուագարանին կուրծքին ափով հարուածներ, յանկարծայայտ արտասանական մասեր եւ մասամբ նորին, ահա հոն կ’անճրկինք կը մնանք. համերգէն դուրս կու գանք մտածելով. «Շուպերթ եւ Մոցարթ կեցած տեղը ինչի՜ պէտք են այս ծուռիկ-մուռիկ ձայները»։ Միեւնոյնն է, երբ կը մտածենք՝ «Պոթիչելլի կամ Ռեմպրանտ կեցած տեղը ինչպէ՞ս նայիմ Փիքասոյի աչք-պռունկ եւ քիթ ու մռութ իրար անցած կիսատուած երեսներուն»։ Ինչո՞ւ չմտածենք սակայն, որ մեծ բարեբախտութիւն է մարդկային երեւակայութեան անսահմանութիւնը (թէեւ ճամարտակներ միշտ եղած են եւ պիտի ըլլան մեծատաղանդներու կողքին…), իսկ նորարութիւններու սխրանքը եւ չպեղուած ուղիներու սէրն ու կրքոտ փնտռտուքը՝ ե՛ն անբռնաբարելի, անշրջանցելի, անյեղլի։

Ահա այս կարգի բոլորովին կոյս աշխարհէ մը ներս առաջնորդեցին մեզ բարձր անհատականութեան տէր երգչուհի (սոփրանօ) Թոնի Առնոլտ եւ անոր երգային մատուցումները հիմնաւորող եւ ընդգծող (կարելի չէ հոս գործածել ընթացիկ «ընկերակցութիւն» բառը) անզուգական երաժիշտ ջութակահար Մովսէս Պօղոսեանը Յունուար 7ի երեկոյեան։

Կը բաւէ ըսել, որ ներկայացուած չորս կտորներուն երկուքը կ՚արժանանային «World Premiere» կոչումին, այսինքն ներկայ եղանք անոնց համաշխարհային առաջին ունկնդրութեան։

Ներկայացուած չորս հեղինակներուն երկուքը շատ երիտասարդ հայորդիներ էին. վաղամեռիկ երգահան, Երեւան ծնած Ճան Ասադրեան (1936-1977), որուն գրչին կը պատկանէր յայտագրի առաջին երկը՝ «Դու մերժեցիր» երգը, եւ Մոսկուա ծնած (1980ին) Արթուր Օվանէսով. չափազանց կենսունակ, ան արդէն գործակցած է մեծահռչակ Փիեռ Պուլէզի հետ. ան 2006ին Երեւանի մէջ, ամերիկացի երաժիշտ Լորա Քամինսքիի հետ հիմնած է «Ամերիքա-Արմինիա միուզիք նաու» փառատօնը։ Ա. Օվանէսովէն լսեցինք, «Դիլիջան»ի կողմէ պատուիրուած կտորներէն «Իմ լոյս»ը՝ նոյն երկու դերակատարներով։ Երրորդ հեղինակը, Փաոլօ Քաւալլոնէ (ծն. 1975ին), ներկայ էր հանդիսութեան։ Անկէ ունկնդրուած գործը՝ «Քնարական հատուածներ», նոյնպէս պատուէր մըն է «Դիլիջան»ի կողմէ։ Այս գործը կ՚առնչուի նշանաւոր երգչուհի Քէթի Պէրպէրեանի երգած (խմբագրուած իր ամուսնոյն՝ Լուչիանօ Պէրիոյի կողմէ) ժողովրդական «Լուսին ելաւ…» երգին։ Վերջին կտորը վերջապէս, մէկ ժամ տեւողութեամբ, միշտ ձայն-երգ եւ ջութակի համար, հունգարացի անուանի հեղինակ Կէորկի Քուրթակի (ծն. 1926ին) «Kafka-Fragmente», գործ 24 երկն էր։

Կարելի չէ մանրազնին յօդուած գրել այս երգացանկին վրայ. հարկ էր ներկայ ըլլալ եւ ունենալ սեփական կարծիք։ Ինչպէս միւս համերգներուն, այս անգամ եւս մեր ձեռքերուն մէջ ունէինք նկարազարդ եւ մանրամասնութիւններով լի ճոխ պարունակութեամբ յայտագիր, ինչ որ կը կազմէ ունկնդրութեան օժանդակ անհրաժեշտ գործիք մը։

Սկիզբէն իսկ ըսենք, որ շնորհիւ երգչուհի եւ ջութակահար արուեստագէտներուն բացառիկ կարողութիւններուն, այս երկու ժամուան համերգը փայլեցաւ կատարողական եւ մեկնաբանական աննախընթաց մակարդակով։ Երկուքն ալ քաջածանօթ են արդի երաժշտութեան պահանջներուն, նրբութիւններուն, դժուարութիւններուն, ոճաձեւերուն (իւրաքանչիւր նոր յօրինում ունի իրեն յատուկ նոր ասելաոճ, գրելաոճ, մեկնաբանական ոճ, անկախ հեղինակին անցեալին հեղինակածներու ոճերէն)։ Իւրաքանչիւրը մեր ունկնդրած կտորներէն ունէր իր ձայնը, այսինքն յատուկ պատգամը, առանձնայատուկ մթնոլորտը, գոյնը, հեւքը, շնչառութիւնը, բազկերակը։ Չափազանց կարեւոր է, որ նոր ծնելիք գործին (տակաւին ոչ մէկ տեղ նուագուած, երգուած կամ արձանագրուած) զոյգ մեկնաբանները նոյն ձեւով եւ նոյն ներուժով եւ բուռն անկեղծութեամբ եւ նուիրումով մօտենան եւ գործակցին։ Ստեղծագործական կիրքն ու թափը, շունչն ու երեւակայութիւնը ի զօրու են ամեն քայլափոխին, այլապէս երկը կը սուզուի անկենդանութեան գիրկը։ Հպարտութեամբ պէտք է նշել, որ Պօղոսեան ընտրած էր ճի՛շդ անձը, ան, որ գիտակ է նոր երգի նոր աշխարհին եւ զայն նորօրէն կենդանացնելու գաղտնիքին։ Յայտագրին մէջ արտատպուած նկար մը ցոյց կու տայ, որ հեղինակ Կ. Քուրթակ եւ մեր երկու արուեստագէտները իրարու հետ աշխատած են առնուազն երկու տարի (նկարը առնուած է 2004ին Պուտափեշտի մէջ)։ Մենք չլսեցինք անկենդան ոչ մէկ ակնարկ, կամ նախադասութիւն, կամ հեւք։ Համագործակցութեան հրաշալի եւ հազուադէպ օրինակ մը. կրկնենք, որ արհեստավարժական, արուեստագիտական իրենց կարելիութիւնները անսահման են, իրենց ճարտարապետական կամ արտայայտապաշտական հնարաւորութիւնները՝ անծայրածիր, այլապէս անկարելի պիտի ըլլար մօտենալ այս կարգի բարդ եւ բազմածալք գործերու, յատկապէս Քաֆքայի գրական գործերէն քաղուած 40 կարճ տողերու Քուրթակի երաժշտաւորած կտորին։

Փորձենք այժմ շատ հակիրճ կերպով բնորոշել այս չորս գործերը։

Ճան Ասադրեանի կտորը հիւսուած է Ա. Իսահակեանի «Դու մերժեցիր» քերթուածին վրայ. երգագիծը երազային է, առաձգական, հեռակայ, որուն կ՚արձագանգէ ջութակը՝ կամովին տժգոյն, միագիծ, միատող։ Երգը միաւոր է, միակոր, ասուպային. չէ զարգացած, մնացած է միագոյն. կը թուի վաղաժամօրէն ընդհատուած ըլլալ, նման՝ հեղինակին կեանքին։ Մէկ հատիկ կարճ շունչ մըն է, դեռ լրիւ չշնչուած՝ արդէն անհետացող։

Ահա մեզի շատ սիրելի «Լուսին ելաւ այն լեռնէն»ը, համաշխարհայնօրէն անմահացած Լ. Պէրիօ-Ք. Պէրպէրեան ամոլին կողմէ։ Հոս դիտուած պաղ տարրալուծարանի մը մանրադէտի տակ՝ Փ. Քավալլոնէ անկէ վերցուցած է մասեր եւ մասնիկներ, ոչինչ նշանակող ձայնաւորներ, նախադասութիւններէ դուրս ձգուած բառեր, օրինակ՝ «շէկլիկ-մեկլիկ», բառակոյտեր, կամ անկապ-անկապուած տառեր, լոկ հնչիւններ, կարծես կէս խուլ եւ լման խլացում որդեգրած անձ մը կը ճգնի անծանօթ լեզու մը ընկալել։ Հեղինակը ի՛նքը de-composition (տարբաղադրում) որակումը կու տայ իր այս գործին. ան կը ճգնի մեկնիլ լրումի հասած կտորի մը տարբաղադրումէն՝ հասնելու համար, վերաշարահիւսութեամբ, նոր համադրոյթի։ Կտորը, 10 րոպէ տեւողութեամբ, ձօնուած է զայն կատարող երկու արուեստագէտներուն։ Ակնկալելի էր, որ այս կտորը բաղկացած ըլլար ճիչերէ, օդը նետուած, ապա զսպուած ձայներէ, անհետեւողական թրթռացումներէ, արտասանակերպ ձայնարձակումներէ. այս բոլորին ջութակը կը յաջողի բերել իր կէտադրական հետեւողականութիւնը՝ պատառ-պատառ իրարու շաղկապելով ձայներգային պատռուածքները։ Ամբողջը կը թողու ճաթռտած լուսնախաւարումի մը տպաւորութիւնը։ Հարցը սակայն չի կայանար երկը սիրելու կամ չսիրելու մէջ, այլ՝ ձայնատարրալուծարանէն դուրս գալու եւ կտոր մը երգ շնչելու մէջ։

«Իմ լոյս» կը կոչուի Արթուր Օվանէսովի 8 րոպէ տեւողութեամբ գործը։ Կը բաբախէ շարականի մը նման եւ տաք ու երգային է, առօրեայ մեր աւանդական իմաստով, այսինքն երգագիծը ունի խորանարդաձեւ զարգացում, ապրում-զգացում, ներիմացեալ խորհուրդ։ Չութակը՝ զուսպ է, երկիւղածութեամբ կը ձայնակցի երգագունտի վերածուած «շարական»ին։

Ահա վերջապէս մեծ հրետանին. Ֆրանց Քաֆքայի գերմաներէն գրած զանազան երկերէ քաղուած 40 հատուածներու (4 ենթաբաժանումներ) երաժշտական ներկայացումը, միշտ միայնակ ձայնի եւ ջութակի համար։ Այդ 40 հատուածները, երբեմն միայն բառ մը («ռեսթլէսս»), յաճախ իմաստասիրական խոհեր կամ ֆանթաստիք կարճ պատմութիւններ («Չարտաշ պարող Էտուարտովան»), առանձնութեան եւ յոռետեսութեան գիրկը ինկած տղու մը չափազանց հակասական, աւելի ճիշդ՝ հակադրական տողեր կամ խոհեր են։ Ասոնց վրայ՝ ի՞նչ երաժշտութիւն կարելի է հիւսել, յարմարցնել կամ իրագործել։ Երկը, երկարաշունչ, դժուարամատչելի, կը պահանջէ կատարելագործուած արհեստավարժութիւն, պրկուած եւ հեւ ի հեւ կեդրոնացում՝ միատեղ համադրելու եւ լուծելու համար այն բոլոր հարցերը, որոնք անվրէպ կը ծագին իւրաքանչիւր քայլափոխին։ Հիացմունքի արժանի է այն յարգանքը, որով պարուրուած է մանուածապատ կտորին իւրաքանչիւր հատուածը, ուսումնասիրուած՝ անոր խոռոչները, յորձանքները։ Իւրաքանչիւր հատուած քանի մը վայրկեանէ աւելի չի տեւեր։ Ամբողջը բեմականացած զրուցերգութիւն-վիճերգութիւն է՝ երկու հեղինակներուն միջեւ, երբեմն ինքն իրեն դէմ։ Հոն կան կատաղի ձայնաբախումներ, գալարումներ, երգաւորուած ճիչարձակումներ։ Եւ մասամբ նորին։ Ձայնամեխ կանչերն ու պայթումները մեզ յիշեցուցին անմահ Քէթի Պէրպէրեանի «Սթրիփսոտի»ի ձայնամարզանքները։

Ներկաները հանդիսատեսը եղան ջութակին նոթատետրերու տեղադրման՝ եռոտանիներու վրայ՝ երգչուհիին աջ եւ ձախ կողմերը, էջադարձի դժուարութիւնը հարթելու համար։ Տարօրինակութիւններու շարքին՝ ներկայ եղանք ուրիշ երեւոյթի մըն ալ։ Պօղոսեան պէտք ունէր զոյգ ջութակներու՝ փոխն ի փոխ նուագելու անոնց վրայ։ Չութակներէն մէկուն լարերը լարուած էին դասական ձեւով, սակայն երբեմն ջութակահարը ձեռքը կ՚առնէր միւս ջութակը, որուն լարումը պէտք է համապատասխանէր որոշ կտորներու պահանջին։ Այս երկրորդ ջութակը, կատարման ամբողջ ընթացքին ենթարկուեցաւ մէջ ընդ մէջ տարբեր-տարբեր լարումներու։ Այսպէս, մենք հանդիսատեսը եղանք արդի յօրինողի մը բացարձակ կամքի մէկ արտայայտութեան՝ եղած դրոյթը շրջելու, ուզած ատեն, իր յօրինած կտորին պատշաճեցնելու նուագարանին ձայնական կառոյցը։ Այսպէս, նստած մեր աթոռներուն, մենք հանդիսատես եղանք արուեստի վարդագոյն յեղափոխութեան՝ ձայնական պրիսմակներու ընդելուզումներու ընդմէջէն։ Արուեստ, գիտութիւն, թեքնիք եւ ըմբոշխանք միաժամանակ։

Asbarez Staff

Asbarez Staff

Next Post

«Համաս» Կը Յուսայ Ազգային Միասնութեան Կառավարութեան Համաձայնութիւն Գոյացնել Մեքքայի Մէջ

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recommended

Լոս Անջելես Գաւառի Կառավարիչները Կոչ Են Անում Դադարեցնել Լաչինի Միջանցքի Փակումը

Լոս Անջելես Գաւառի Կառավարիչները Կոչ Են Անում Դադարեցնել Լաչինի Միջանցքի Փակումը

10 hours ago
ԵԽԽՎի Մէջ՝ Լաչինի Միջանցքի Փակման Վերաբերող Քննարկում 

ԵԽԽՎի Մէջ՝ Լաչինի Միջանցքի Փակման Վերաբերող Քննարկում 

11 hours ago

Connect with us

  • About
  • Advertising
  • Subscribe
  • Contact

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

No Result
View All Result
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Սիւնակներ
    • ՆԱԶԱՐԷԹ ՊԷՐՊԷՐԵԱՆ
    • ՎԱՉԷ ԲՐՈՒՏԵԱՆ
    • ԼԻԼԻԹ ԳԱԼՍՏԵԱՆ
    • Սասունեանի Անկիւնը
    • ԲԺԻՇԿ ԿԱՐՊԻՍ ՀԱՐՊՈՅԵԱՆ
    • ԳՐԻԳՈՐ ԵՊՍ. ՉԻՖԹՃԵԱՆ

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

Accessibility

Accessibility modes

Epilepsy Safe Mode
Dampens color and removes blinks
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.

Online Dictionary

    Readable Experience

    Content Scaling
    Default
    Text Magnifier
    Readable Font
    Dyslexia Friendly
    Highlight Titles
    Highlight Links
    Font Sizing
    Default
    Line Height
    Default
    Letter Spacing
    Default
    Left Aligned
    Center Aligned
    Right Aligned

    Visually Pleasing Experience

    Dark Contrast
    Light Contrast
    Monochrome
    High Contrast
    High Saturation
    Low Saturation
    Adjust Text Colors
    Adjust Title Colors
    Adjust Background Colors

    Easy Orientation

    Mute Sounds
    Hide Images
    Virtual Keyboard
    Reading Guide
    Stop Animations
    Reading Mask
    Highlight Hover
    Highlight Focus
    Big Dark Cursor
    Big Light Cursor
    Navigation Keys

    Asbarez - Armenian Accessibility Statement

    Accessibility Statement

    • asbarez.am
    • January 27, 2023

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to