Thursday, January 26, 2023
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
NEWSLETTER
Jan. 18, 2023 PDF
ENG
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
ENG
No Result
View All Result
Home Կիզակէտ

Հայկական Իրաւունքներն Ու Միջազգային Օրէնքը Բ.

by Asbarez Staff
September 4, 2007
in Կիզակէտ
0
Share on FacebookShare on Twitter

Բ.

ԻՐԱՒԱՐԱՐ ՎՃՌԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹԻՒՆԸ

Ըստ իրաւարար վճռի, Հայաստանի Հանրապետութեան տիտղոսն ու իրաւունքները ճանաչւում էին նախկին Օսմանեան կայսրութեան Վանի, Պիթլիսի, Էրզրումի եւ Տրապիզոնի նահանգների վրայ՝ ընդհանուր առմամբ 103,599 քառ. քմ.: Դա կրկնակի քիչ էր այն տարածքից, որի վրայ Մուտրոսի զինադադարի 24րդ յօդուածով ճանաչուել էր հայկական տիտղոսը: Նման էական կրճատումը պայմանաւորուած էր այն հանգամանքով, որ արդէն այդ ժամանակ ի յայտ էին եկել հայերի հսկայական մարդկային կորուստները:

ԻՐԱՒԱՐԱՐ ՎՃՌԻ ՆԵՐԿԱՅ ԿԱՐԳԱՎԻՃԱԿԸ

Իրաւարար վճիռը վերջնական է եւ պարտադիր է կատարման համար (16): Այն չունի ժամանակային սահմանափակում (17) եւ նրա կարգավիճակը կախում չունի վճռի հետագայ ճակատագրից: Միջազգային իրաւունքը, մասնաւորապէս Լա Հէյի պայմանագրի (1907թ.) 81րդ յօդուածը, որով ամփոփուել եւ ամրագրուել է իրաւարար վճիռների կարգավիճակը, ընդհանրապէս չի նախատեսում վճռի չեղեալ յայտարարում (18): Ըստ միջազգային իրաւունքի, կողմերը համաձայնուելով իրաւարար որոշմանը ներկայացնել իրենց վէճը, մէկընմիշտ ընդունում են, որ իրենց կողմից կատարման համար պարտադիր կը լինի իրաւարարի ցանկացած վճիռ (19): Կողմերից մէկի մերժումը ի կատար ածելու իրաւարարութիւնը, չի ազդում վճռի վաւերականութեան վրայ: Ըստ այդմ, քանի որ իրաւարարութեան հայցը ներկայացուել է ոչ միայն Հայաստանի եւ Թուրքիայի, այլեւ 18 այլ երկների կողմից, ուստի վճիռը պարտադիր է բոլոր հայցուորների համար, որոնք ներկայումս հետեւեալ երկրներն են՝ Միացեալ Թագաւորութիւն, Քանատա, Աւստրալիա, Նոր Զելանտա, Հարաւային Ափրիկէ, Հնդկաստան, Փաքիստան, Պանկլատէշ, Ֆրանսա, Իտալիա, Ճափոն, Պելճիքա, Յունաստան, Լեհաստան, Փորթուկալ, Ռումանիա, Չեխիա եւ Սլովաքիա: Այն պարտադիր է նաեւ իրաւարարի՝ Միացեալ Նահանգների համար, քանի որ ԱՄՆի նախագահի ցանկացած պաշտօնական դիրքորոշում հանդիսանում է երկրի դիրքորոշումը (20) եւ իրաւարութիւնից բխող քայլերը պարտադիր են կատարման համար (21):

ՄԵՐ ՀԵՏԱԳԱՅ ՔԱՅԼԵՐԸ

Հիմա ամենակարեւորի մասին: Որո՞նք պէտք է լինեն մեր հետագայ քայլերը:

Առաջին հերթին մենք ոչ միայն պիտի յայտարարենք, որ պետութիւն ունեցող ազգ ենք, այլ պիտի գործենք որպէս այդպիսին: Այսինքն պիտի օգտուենք միջազգային սուբիեկտի մեր կարգավիճակից:

Քանի որ միջազգային իրաւունքը եւ միջպետական բազմաթիւ փաստաթղթեր, ինչպէս օրինակ Եւրոպայում անվտանգութեան եւ համագործակցութեան Հելսինքիի 1975թ.ի եզրափակիչ փաստաթուղթը (մաս 10րդ, պարբերութիւն 1), որի տակ կայ նաեւ Թուրքիայի ստորագրութիւնը, յանձնառու երկրներից պահանջում է միջազգայնօրէն ստանձնած պարտաւորութիւնների «բարեխիղճ կատարումը, լինեն դրանք ածանցուած միջազգային իրաւունքի համընդհանուր ճանաչում գտած սկզբունքներից եւ կանոններից, թէ լինեն ածանցուած պայմանագրերից կամ այլ համաձայնագրերից, որոնց այդ երկրները մաս են կազմում համաձայն միջազգային օրէնքի», ուստի, Հայաստանի Հանրապետութիւնը կարող է եւ պարտաւոր է միջազգային իրաւունքի հիման վրայ պաշտպանել իր շահերը՝ այսինքն Անվտանգութեան խորհրդի ուշադրութիւնը պիտի հրաւիրի այն հանգամանքի վրայ, որ Թուրքիան չի կատարում Ուիլսընի իրաւարար վճռով ստանձնած պարտաւորութիւնները, որի հետեւանքով առաջացել է միջազգային, այսինքն հայ-թուրքական դիմակայութիւն եւ վէճ: Հայաստանի Հանրապետութիւնը որպէս ՄԱԿի անդամ երկիր, ՄԱԿի կանոնակարգի 35րդ յօդուածի 1ին կէտի հիման վրայ, լիովին իրաւասու է «Անվտանգութեան խորհրդի կամ Գլխաւոր համաժողովի ուշադրութեանը բերել ցանկացած վէճ կամ իրավիճակ, որն իր բնոյթով համապատասխանում է (սոյն կանոնակարգի) 34րդ յօդուածում վկայակոչուածին»: Իսկ ՄԱԿի կանոնակարգի 34րդ յօդուածն արձանագրում է. «Անվտանգութեան խորհուրդը կարող է քննութեան առնել ցանկացած վէճ կամ իրավիճակ, որը կարող է յանգեցնել միջազգային դիմակայութեան կամ առաջ բերել վէճ՝ որոշելու համար, թէ արդեօ՞ք տուեալ վէճի կամ իրավիճակի շարունակումը կարող է վտանգել միջազգային խաղաղութեան եւ անվտանգութեան պահպանումը»: Ակնյայտ է, որ ներկայ իրավիճակը արդէն իսկ յանգեցրել է հայ-թուրքական դիմակայութեան եւ վիճայարոյց վիճակի, եւ այս ամբողջը հետեւանք է Թուրքիայի կողմից իր միջազգայնօրէն ստանձնած պարտաւորութիւնների չկատարման:

Միեւնոյն ժամանակ, Հայաստանը միջնորդի, օրինակ ԱՄՆի, միջոցով կարող է դիմել Թուրքիային, որպէսզի միասնաբար, դիմեն ՄԱԿի միջազգային դատարան (Միջազգային դատարանի Կանոնադրութեան 36րդ յօդուածի 2 կէտի ա. եւ բ. ենթակէտերի հիման վրայ) յստակեցնելու համար Վուտրօ Ուիլսընի իրաւարար վճռի ներկայ կարգավիճակը: Զուգահեռաբար Հայաստանը պիտի հայց ներկայացնի ՄԱԿի Գլխաւոր համաժողովին, որպէսզի վերջինս, Միջազգային դատարանի կանոնադրութեան 65րդ յօդուածի համաձայն Վիլսընի իրաւարար վճռի մասին պարզաբանական կարծիքի համար (advisory opinion) դիմի միջազգային դատարան:

Ուզում եմ ընդգծել, որ Հայաստանի Հանրապետութեան կողմից միջազգային կառոյցների ներգրաւմամբ հայ-թուրքական դիմակայութիւնը լուծելու ձգտումը չի կարող դիտարկուել յարաբերութիւնների սրման միտում, այլ, ընդհակառակն, կարող է գնահատուել, որպէս հաստատակամ ու դրական քայլ առկայ խնդիրները միջազգային իրաւունքի հիման վրայ լուծելու ուղղութեամբ եւ արձագանգ վերջին շրջանում յաճախացող հայ թուրքական հաշտութեան կոչերի:

Սա Հայաստանի մասով: Սփիւռքը, մասնաւորապէս ԱՄՆի հայ համայնքը, եւս կարող է դիմել գործնական քայլերի:

Ըստ ԱՄՆի սահմանադրութեան առաջին յօդուածի 8րդ մասի 10րդ կէտի, ԱՄՆի Քոնկրէսը իրաւասու է որոշել միջազգային իրաւունքի խախտումները եւ պատժել խախտողներին. “The Congress shall have power to define and punish offenses against the law of nations”. Առաւել եւս սա վերաբերում է այն դէպքերին, երբ միջազգային իրաւունքի հիման վրայ որոշումների կայացմանը մասնակցել է ԱՄՆի բարձրագոյն պաշտօնեան, այս պարագայում երկրի նախագահ Վուտրօ Ուիլսընը: Ըստ այդմ, Քոնկրէսի որեւէ անդամ կամ անդամների խումբ Քոնկրէսի պալատներից իւրաքանչիւրում կարող է հանդէս գալ հետեւեալ հարցապնդումով.-

Արդեօ՞ք Թուրքիայի կողմից ԱՄՆի նախագահ Վուտրօ Ուիլսընի հայ-թուրքական սահմանի վերաբերեալ իրաւարար վճռի (22 Նոյեմբերի 1920թ.) չկատարումը միջազգային իրաւունքի խախտում է: Եթէ այո, ապա ինչպիսի՞ քայլեր է ձեռնարկում ԱՄՆի գործադիր իշխանութիւնը պատժելու համար միջազգային իրաւունքը խախտողին:

Քոնկրէսը դիւրութեամբ չի կարող հրաժարուել այս հարցի քննարկումից, քանի որ ըստ էութեան սա հարցի վերաքննում է, իսկ Քոնկրէսը իրաւասու է ժամանակ առ ժամանակ անդրադառնալ իր արտայայտած դիրքորոշումների ու յանձնարարականների ճակատագրին:

Ուզում եմ յիշեցնել, որ դեռեւս 1927թ.ին, Քոնկրէսը, աւելի ստոյգ նրա մի պալատը՝ Ծերակոյտը, արդէն մի անգամ յստակօրէն արտայայտել է իր դիրքորոշումը Ուիլսընի իրաւարար վճռի վերաբերեալ: Այսպէս, 1927թ.ի Յունուարի 18ին, ԱՄՆի Ծերակոյտը, որի իրաւասութիւնների շրջանակում է միջազգային պայմանագրերի վաւերացումը, մերժել է վաւերացնել ամերիկա-թուրքական պայմանագիրը (կնքուած Լօզանում 1923թ.ի Օգոստոսի 6ին), հետեւաբար ճանաչել ներկայիս Թուրքիայի հանրապետութիւնը (22): Պայմանագիրը մերժելու համար եղել է երեք պատճառ, եւ դրանցից առաջինը եղել է ԱՄՆի նախագահ Ուիլսընի իրաւարար վճռով Հայաստանի նկատմամբ Թուրքիայի ստանձնած պարտաւորութիւնների չկատարումը. “failed to provide for the fulfillment of the Wilson award to Armenia” (23):

Հաշուի առնելով, որ ԱՄՆի ներկայիս Քոնկրէսի երկու պալատներում էլ դեմոկրատները մեծամասնութիւն են կազմում, կարելի է օգտագործել նաեւ կուսակցական գործօնը: ԱՄՆի Դեմոկրատական կուսակցութեան 1924 թ.ի եւ 1928 թ.ի ծրագրային հիմնադրոյթների մէջ միանշանակ շեշտուել է Թուրքիայի ստանձնած պարտաւորութիւնների կատարման անհրաժեշտութիւնը եւ Հայաստանի Հանրապետութեան իրաւունքը ուիլսընեան Հայաստանի նկատմամբ. Fulfillment of President Wilson’s arbitral award respecting Armenia (1924 թ.ի ծրագիր): Դեմոկրատական կուսակցութեան 1928թ.ի ծրագիրը ոչ միայն վերահաստատել է հայերի իրաւունքները, այլեւ իր զօրակցութիւնն է յայտնել ԱՄՆի այն հետեւողական ջանքերին, որոնք նպատակամղուած կը լինեն Առաջին Համաշխարհային պատերազմի ժամանակ եւ դրանից յետոյ, ԱՄՆի ու Դաշնակից ուժերի կողմից Հայաստանին եւ հայ ժողովրդին տուած խոստումների եւ պարտաւորութիւնների կենսագործմանը: “We favor the most earnest efforts on the part of the United States to secure the fulfillment of the promises and engagements made during and following the World War by the United States and the allied powers to Armenia and her people”:

Այսօր մեր ազգային գոյութիւնը թեւակոխել է նոր փուլ: Մենք վերանուաճել ենք մեր պետականութիւնը, նորից դարձել ենք պետութիւն ունեցող ազգերի ընտրեալ ընտանիքի լիիրաւ անդամ: Մենք իրաւացիօրէն հպարտանում ենք մեր ազգային պետականութեամբ, սակայն, ցաւօք սրտի, դեռեւս թերի ենք օգտագործում այդ պետականութեան ընձեռած հնարաւորութիւնները: Պետականութիւն նշանակում է միջազգային իրաւունքի կրող, այսինքն սուբիեկտ, որը կարող է իր շահերը պաշտպանել եւ իր նպատակներին հասնել միջազգային իրաւունքի հիման վրայ: Հայ Դատը, այսինքն հայոց արդար իրաւունքներին հասնելու հարցը, առաջին հերթին Հայաստան եւ Թուրքիա պետութիւններին վերաբերող հարց է, հետեւաբար այն միջազգային, որ է միջպետական, իրաւունքի հարց է: Միջազգային իրաւունքն է, որ այսօր մեզ՝ հայերիս որպէս ազգ եւ Հայաստանի Հանրապետութեանը որպէս պետութիւն, տալիս է անսակարկ իրաւունք տէր կանգնելու իր ժառանգութեանը:

Վերջին յիսուն տարում Հայ Դատը առաւելապէս եղել է Հայոց Ցեղասպանութեան միջազգային ճանաչմանը նպատակամղուած աննկուն աշխատանք: Եւ դա եղել է միանգամայն հասկանալի, քանի որ պարտադրուած է եղել մեր պետականազուրկ վիճակով: Միեւնոյն ժամանակ կարծում եմ, որ այն եղել է աւելի շատ միջոց, քան նպատակ: Ներկայումս հասունացել է պահը աստիճանաբար Ցեղասպանութեան ճանաչումից շեշտադրումը տեղափոխելու բուն պահանջատիրութեան վրայ: Ինչքան էլ անհաւատալի հնչի, պահանջատիրութեան դաշտում մեր դիրքերն աւելի ուժեղ են եւ մեր փաստարկներն աւելի զօրեղ, քան մինչեւ իսկ Ցեղասպանութեան ճանաչման գործընթացում, քանի որ մեր տարածքային ու նիւթական փոխհատուցման իրաւունքները խարսխուած են միջպետական երկկողմ եւ բազմակողմ փաստաթղթերի, Հայաստանի Հանրապետութեան հանդէպ պետութիւնների ստանձնած անսակարկ պարտաւորութիւնների, եւ առաջին հերթին, Հայաստանի Հանրապետութեան եւ աշխարհի ներկայիս ամենազօրեղ պետութիւնների առջեւ թուրքական պետութեան անբեկանելի պարտաւորութեամբ՝ ի կատար ածելու ԱՄՆի նախագահ Վուտրօ Ուիլսընի իրաւարար վճիռը:

Աշխարհում գործընթացներն առաջ են գնում յարաճուն արագութեամբ եւ միշտ չէ, որ այդ գործընթացները մեր օգտին են: Մենք յապաղելու ժամանակ չունենք: Եկել է լուրջ որոշումներ ընդունելու եւ առաւել լուրջ քայլեր ձեռնարկելու ժամանակը:

ԾԱՆՕԹԱԳՐՈՒԹԻՒՆՆԵՐ

16.- A Dictionary of Arbitratiion and its Terms, (Ed. by Katharine Seide, New York, 1970. p. 32.

17.- Luzius Wildhaber, Treaty Making Power and Constitution, Basel and Stuttgart, 1971, p. 98.

18.- Manual of Public International Law, (ed. by Max Sorensen), St. Martin’s Press, New York, 1968, p. 693-94.

19.- A Dictionary of Arbitratiion and its Terms, (Ed. by Katharine Seide, New York, 1970, p. 27.

20.- Quincy Wright, The Control of American Foreign Relations, New York, 1922, p 38.

21.- John Collier, The Settlement of Disputes in International Law, Oxford, 1999, p. 265.

22.- Unperfected Treaties of the United States of America, 1776-1976, edited and annotated by Christian L. Wiktor, Volume 6, 1919-1925, New York, 1984, p. 421. Leland J. Gordon, Turkish-American Political Relations, The American Political Science Review, Vol. 22, No. 3 (Aug., 1928), p. 721.

23.- Lausanne Treaty is Defeated, the Davenport Democrat, January 19, 1927, p. 1.

(Շար. 2 եւ վերջ)

Asbarez Staff

Asbarez Staff

Next Post

ԲՐԻՏԱՆԻՈՅ ԲԱՆԱԿԻՆ ՆԱԽԿԻՆ ՀՐԱՄԱՆԱՏԱՐԸ ԿԸ ՔՆՆԱԴԱՏԷ ԻՐԱՔԻ ՄԷՉ ՄԻԱՑԵԱԼ ՆԱՀԱՆԳՆԵՐՈՒ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹԻՒՆԸ

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recommended

Լոս Անջելես Գաւառի Կառավարիչները Կոչ Են Անում Դադարեցնել Լաչինի Միջանցքի Փակումը

Լոս Անջելես Գաւառի Կառավարիչները Կոչ Են Անում Դադարեցնել Լաչինի Միջանցքի Փակումը

6 hours ago
ԵԽԽՎի Մէջ՝ Լաչինի Միջանցքի Փակման Վերաբերող Քննարկում 

ԵԽԽՎի Մէջ՝ Լաչինի Միջանցքի Փակման Վերաբերող Քննարկում 

7 hours ago

Connect with us

  • About
  • Advertising
  • Subscribe
  • Contact

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

No Result
View All Result
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Սիւնակներ
    • ՆԱԶԱՐԷԹ ՊԷՐՊԷՐԵԱՆ
    • ՎԱՉԷ ԲՐՈՒՏԵԱՆ
    • ԼԻԼԻԹ ԳԱԼՍՏԵԱՆ
    • Սասունեանի Անկիւնը
    • ԲԺԻՇԿ ԿԱՐՊԻՍ ՀԱՐՊՈՅԵԱՆ
    • ԳՐԻԳՈՐ ԵՊՍ. ՉԻՖԹՃԵԱՆ

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

Accessibility

Accessibility modes

Epilepsy Safe Mode
Dampens color and removes blinks
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.

Online Dictionary

    Readable Experience

    Content Scaling
    Default
    Text Magnifier
    Readable Font
    Dyslexia Friendly
    Highlight Titles
    Highlight Links
    Font Sizing
    Default
    Line Height
    Default
    Letter Spacing
    Default
    Left Aligned
    Center Aligned
    Right Aligned

    Visually Pleasing Experience

    Dark Contrast
    Light Contrast
    Monochrome
    High Contrast
    High Saturation
    Low Saturation
    Adjust Text Colors
    Adjust Title Colors
    Adjust Background Colors

    Easy Orientation

    Mute Sounds
    Hide Images
    Virtual Keyboard
    Reading Guide
    Stop Animations
    Reading Mask
    Highlight Hover
    Highlight Focus
    Big Dark Cursor
    Big Light Cursor
    Navigation Keys

    Asbarez - Armenian Accessibility Statement

    Accessibility Statement

    • asbarez.am
    • January 26, 2023

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to