Friday, February 3, 2023
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
NEWSLETTER
FEB. 4, 2023 PDF
ENG
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
ENG
No Result
View All Result
Home Կիզակէտ

Օրէնքի Մը Յանձնառութիւնը ԱՐԺԱՆԹԻՆԻ ԽՈՐՀՐԴԱՐԱՆԻՆ ՄԷՉ ԱՆՑԱԾ ՑԵՂԱՍՊԱՆՈՒԹԵԱՆ ՕՐԻՆԱԳԻԾԻՆ ԱՌԻԹՈՎ

by Asbarez Staff
December 9, 2006
in Կիզակէտ
0
Share on FacebookShare on Twitter

29 Նոյեմբեր 2006ին, Արժանթինի խորհրդարանը վաւերացուց թիւ 5261 օրինագիծը, որով եւ Ապրիլ 24ը կը նշուի որպէս «Ժողովուրդներու միջեւ հանդուրժողութեան եւ յարգանքի օր»ի յիշատակ հայ ժողովուրդի Ցեղասպանութեան։ Առաջարկը, որ եղած էր Արժանթինի նախկին արտաքին գործոց նախարար եւ ներկայիս փերոնական Ֆրենթէ Փարա լա Վիքթորիա նախագահ Նեսթոր Քիրշների հետեւող հոսանքի պատգամաւոր Ռաֆայէլ Պիելսայի կողմէ, անցաւ ներկայ 177 պատգամաւորներէն 175ի դրական քուէով եւ երկու ձեռնպահութեամբ։ Անհրաժեշտ է, որ նոյն ծրագիրը վաւերացուի նաեւ Ծերակոյտին կողմէ, որպէսզի օրէնքը մտնէ ուժի մէջ։ Այդուհանդերձ, ե՛ւ Արժանթինի, ե՛ւ հարաւամերիկեան տարածաշրջանի, ե՛ւ միջազգային տարողութեամբ արժանթինեան խորհրդարանի որոշումը արդէն կարեւոր յանձնառութիւն կրնայ ստեղծել։

Առաջին անգամ չէ, որ Արժանթինի մէջ Հայոց Ցեղասպանութեան ճանաչման օրէնք կ’ընդունուի։ Նման նախաձեռնութիւն մը յաջողութեամբ պսակուած էր 1995ին։ Մինչ այդ, 1983ին վերահաստատուած ժողովրդավարութեան ոլորտին մէջ Հայ Դատի աշխատանքները զգալի կերպով աշխուժացած էին ե՛ւ օրէնսդիր, ե՛ւ գործադիր իշխանութիւններու մակարդակով։ 1985-1995 տարիներուն, արժանթինեան խորհրդարանի եւ Ծերակոյտի մէջ տեղի ունեցած էին Ցեղասպանութեան միջազգային ճանաչման ճիգերուն զօրակցող յայտարարութիւններ եւ յարգանքի մատուցում զոհերու յիշատակին։ Հայ Դատի աշխատանքներուն համար ի մասնաւորի յատուկ կարեւորութիւն ունեցած էր 1987 Սեպտեմբեր 3ին նախագահ Ռաուլ Ալֆոնսինի հրապարակային յայտարարութիւնը, որով եւ Արժանթինի նախագահը ֆրանսացի իր գործընկեր Ֆրանսուա Միթերանէն յետոյ վերածուեցաւ երկրորդ պետական թիւ մէկ անձնաւորութեան, որ բացայայտօրէն կը ճանչնար Հայոց Ցեղասպանութիւնը։ Այդ տասնամեակի Հայ Դատի զարգացումները սպասելիօրէն յառաջացուցին թրքական հակազդեցութիւն, սակայն, խորքին մէջ, այս բոլոր յայտարարութիւնները յատուկ յանձնառութեան տակ չէին դներ երկրի պետութիւնը։ Աւելի՛ն, արտաքին գործոց նախարարութիւնը արթուն կը հսկէր Թուրքիոյ հետ յարաբերութիւնները բնական ոլորտի մէջ պահելու եւ զգայնութիւններ շրջանցելու համար։

1995ին, սակայն, որպէս հետեւանք Հայ Դատի Յանձնախումբի հետեւողական ճիգին, երկրի օրէնսդիր մարմինը, իմա՛՝ խորհրդարան եւ Ծերակոյտ, վաւերացուց Ապրիլ 24ը մարդկութեան դէմ անմարդկայնութեան դատապարտման օր յայտարարելու մասին օրէնք մը։ Նմանօրինակ նախաձեռնութիւններ օրին բազմացած էին աշխարհի տարբեր երկիրներու մէջ, ուր Հայ Դատի յանձնախումբեր կը գործեն։ Օրէնքի վաւերացումով Արժանթին նախընթաց մը կը ստեղծէր։ Օրէնքը լոյս տեսաւ «Պոլեթին օֆիսիալ»ին մէջ՝ հաստատագրելով անոր վաւերացումը, սակայն յաջորդ օրն իսկ նախագահ Քարլոս Սաուլ Մենեմ վեթոյի ենթարկեց զայն։ Նախագահական վեթոն կը պատճառաբանէր, որ օրէնքի տրամադրութիւնները արդէն կը գործադրուին Մարդկային իրաւանց միջազգային օրուան մասին օրէնքով։ Գաղտնիք չէր, սակայն, որ գործադիր իշխանութիւնը տեղի տուած էր թրքական ճնշումներուն առաջ։ Աւելի՛ն, օրին թրքական պատուիրակութիւն մը այցելեց Արժանթին եւ պատուիրակութեան նախագահը հրապարակային կերպով յայտարարեց, որ եկած էին շնորհակալութիւն յայտնելու վեթոյին համար։

Օրին, գրեթէ սպասելի էր թրքական հակազդեցութեան դրական արդիւնաւորումը։ Նախ որովհետեւ ԱՄՆի քաղաքականութեան կառքին լծուած Մենեմի կառավարութեան համար առաջնահերթ էին երկրին տնտեսական նորազատական գործընթացն ու միջազգային առեւտրական յարաբերութիւնները։ Մենեմ այն նախագահն էր, որ ի խնդիր «հաշտութեան» եւ հակառակ հանրային կարծիքի կտրուկ ընդդիմութեան, ներում շնորհած էր 1976-1983 թուականներու զինուորական բռնատիրութեան պատասխանատուներուն, որոնք, 1985ին դատի ենթարկուած էին մարդկային իրաւանց բռնաբարումներու, ընդ որում՝ 30 հազար «անհետացածներ»ու մեղադրանքով։ Ճիշդ է, Մենեմի նախագահութեան օրերուն կարեւոր յառաջընթաց արձանագրուեցաւ մարդկային իրաւանց մարզին մէջ, սակայն ամէն պարագայի, այն յատուկ զգայնութեան կամ յանձնառութեան խնդիր չեղաւ երբեք։ Երկրորդ, թրքական կառավարութիւնն ալ յաւելեալ ճիգ եւ ուշադրութիւն դարձուց Արժանթինի ուղղութեամբ եւ յաջողեցաւ քաղաքական կարգ մը շրջանակներու մօտ շահագրգռութիւն յառաջացնել արժանթինա-թրքական առեւտուրի զարգացման հեռանկարին նկատմամբ։ Երրորդ, այդ տարիներուն Հայաստանի մէջ իշխանութեան գլուխ գտնուող Լեւոն Տէր Պետրոսեանի կառավարութեան համար Ցեղասպանութեան հարցը գրեթէ խոչընդոտ էր արտաքին քաղաքական ծրագիրներուն։ Հետեւաբար, որքան ալ որ Հայ Դատի աշխատանքները բազմանային Սփիւռքի տարածքին, կը բացակայէր Երեւանի առնուազն խանդավառութիւնը՝ արձանագրուած յաջողութիւններուն համար։ Տէր Պետրոսեանական իշխանախաւի Ցեղասպանութեան հարցով կեցուածքն ու քաղաքականութիւնը (կամ անոր բացակայութիւնը…) ժխտական անդրադարձ ունեցաւ Սփիւռքի մէջ, այն իմաստով, որ շփոթ ստեղծեց Հայ Դատի աշխատանքներուն շուրջ։ Արդիւնքով ալ, պէտք է ընդունիլ, Մենեմի վէթոն յատուկ հակազդեցութիւն չյառաջացուց Արժանթինի հայ համայնքի շրջանակներուն մէջ, որոնք նախընտրեցին շարունակել օրուան իշխանութիւններու հակադրումը ընդհանրապէս բացառելու աւանդական կեցուածքը։

Թիւ 5261 օրինագիծին բնոյթը տարբեր է 1995ի օրէնքէն։ Նախ որովհետեւ օրինագիծի առաջին յօդուածը կոչ կ’ուղղէ «հայ ժողովուրդի Ցեղասպանութեան յիշողութիւնը վերածել մնայուն դասի՝ ներկայի եւ մեր ապագայի պարտականութիւններուն համար»։ Ապա, որովհետեւ երկրորդ եւ երրորդ յօդուածները թոյլ կու տան պետական բոլոր մարմիններուն մէջ գործող հայ ծագումով անհատներուն եւ պետական դպրոց յաճախող հայ ծագումով աշակերտներուն Ապրիլ 24ի օրը բացակայիլ։ Օրէնքի ուժի մէջ մտնելու պարագային, այս յօդուածներէն իւրաքանչիւրին տրամադրութիւնը յատուկ նշանակութիւն ունի Հայ Դատի աշխատանքներուն եւ համայնքի, իմա՛՝ Սփիւռքի, զարգացման համար, եթէ, անշուշտ, ճիշդ կերպով վերլուծուի եւ, մասնաւորաբար, յանձնառութեան գիտակցութիւն ստեղծէ Սփիւռքի հայութեան եւ ընդհանրապէս հայութեան մօտ։

Այսպէս, 1995-2005 տարիներուն Արժանթինի քաղաքական եւ հասարակական գործընթացը կարեւոր զարգացում ապրեցաւ։ Իննսունական թուականներու նորազատական քաղաքականութեան սնանկացումն ու անոր հետեւանք ընկերա-տնտեսական տագնապը 2002ին իշխանութեան գլուխ բերին մարդկային իրաւանց հարցով էապէս յանձնառու քաղաքական անձնաւորութիւններ, որոնց անցեալը սերտօրէն առնչակից է զինուորական բռնատիրութեան դէմ եւ ժողովրդավարութեան վերահաստատման ի խնդիր պայքարին։ Փաստօրէն, այս իշխանութիւններն են որ չեղեալ համարեցին մեղադրուած զինուորականներու դէմ ներման օրէնքները։ Աւելի՛ն, մարդկային իրաւունքները, ընդ որում յատկապէս «Յիշողութեան իրաւունք»ի մը միջազգայնացումը, մաս կը կազմեն Արժանթինի ներկայ արտաքին քաղաքականութեան, եւ, պէտք է աւելցնել, կը վայելեն ե՛ւ իշխանութիւններու, ե՛ւ ընդդիմութեան զօրակցութիւնը։ Կարելի է ըսել, որ մարդկային իրաւանց հարցերով համախոհութիւն կայ արժանթինեան քաղաքական շրջանակներուն մէջ ի՛նչ ալ ըլլայ անոնց կուսակցական կամ գաղափարախօսական հակումը։ Հետեւաբար, պատահականութեան արդիւնք չէ, որ խորհրդարանին մէջ ներկայացուած հինգ քաղաքական հոսանքներու պատասխանատուները ելոյթ ունեցան օրինագիծի ներկայացման նիստին, եւ, յարգելով նախապէս իրենց ստանձնած յանձնառութիւնը, օրինագիծի զօրակցութեան յստակ պատգամներ յղեցին պատգամաւորներուն։

Օրինագիծի գրեթէ միաձայն քուէարկութիւնը իր կարեւորութիւնը կը ստանայ յատկապէս թրքական քաղաքականութեան աշխուժացման պայմաններուն մէջ։ Արդարեւ, անցնող տարուան ընթացքին, երբ օրինագիծի պատրաստութեան ու ներկայացման ուղղութեամբ Հայ Դատի Յանձնախումբի աշխատանքները արդէն յայտնի դարձած էին, Արժանթինի թրքական դեսպանատունը բազմացուց իր հանրային յարաբերութիւնները եւ յաջողեցաւ այսպէս կոչուած Թուրք-արժանթինեան բարեկամութեան խումբ մը ստեղծել։ Այդ խումբը գլխաւորող պատգամաւոր Փաթրիսիա Ֆատել ճիգ չխնայեց օրինագիծը խորհրդարանի օրակարգէն դուրս ձգելու ուղղութեամբ, եւ յաջողեցաւ, օրինակի համար, հարցի քննարկումը, որ նախատեսուած էր Նոյեմբեր 16ին յետաձգել տալ։ Թրքական եւ Թուրքիոյ համակիր փոքրաթիւ քաղաքական անձնաւորութիւններու ազդեցութեան չէզոքացման համար Հայ Դատի Յանձնախումբը դիմեց ոչ միայն պատգամաւորներուն, այլ նաեւ երկրի հանրածանօթ մտաւորականներուն, ինչպէս համալսարանի դասախօս Խուան Կապրիէլ Թոքաթլեան եւ հրապարակագիր Խորխէ Ռուիյոն, որոնց յօդուածները եւ ձայնասփիւռային յայտագիրներէ ելոյթները իրենց անդրադարձը ունեցան պատգամաւորներու դիրքորոշման վրայ։

Մասնաւորաբար կարեւորուեցաւ հայ համայնքի զօրաշարժը, եւ յատկապէս www.ian.co կայքէջի համագործակցութեամբ Հայ Դատի Յանձնախումբի ե-նամակարշաւը, որ երկու օրերու ընթացքին պատգամաւոր Ֆատելի հակա-օրինագիծ դիրքորոշումը դատապարտող 4500 ե-նամակներ ուղարկեց ենթակային եւ մնացեալ պատգամաւորներուն։ Անկախ այս իւրայատուկ իրողութենէն, կասկած չկայ որ այս օրէնքին նկատմամբ համայնքի ցուցաբերած հետաքրքրութիւնն ու յանձնառութիւնը շատ աւելի է, քան 1995ին։ Արդարեւ, 2001-2002 տարիներու տագնապին յաջորդած արժանթինեան քաղաքական գոծընթացին մէջ զգալիօրէն աւելցած է հայորդիներու գործօն մասնակցութիւնը։ Ոչ միայն երկրի օրէնսդիր եւ գործադիր իշխանութիւններու մակարդակով, շատ աւելի է հայ ծագումով անհատներու ներկայութիւնը պետական պաշտօններու վրայ, այլ հասակ առնող արդէն չորրորդ հայ սերունդը վերանորոգ հետաքրքրութիւն կը ցուցաբերէ քաղաքականութեան եւ քաղաքական ասպարէզին նկատմամբ։ Ահա թէ ինչո՛ւ յօդուածին երկրորդ եւ երրորդ կէտերը գրեթէ խորհրդանշական են միաժամանակ ե՛ւ իր կեթթոյացումէն դուրս եկող հայ համայնքի մը քաղաքական յանձնառութեան, ե՛ւ բազմազանութեան շատ աւելի հակում ցուցաբերող արժանթինեան հասարակութեան։ Օրէնքը, այս իմաստով, ցուցանիշ է սփիւռքեան զարգացման հոլովոյթին։

Թիւ 5261 օրինագիծը, եթէ օրէնքի վերածուի, կրնայ արձագանգ ունենալ հարաւամերիկեան տարողութեամբ։ Ուրուկուէյի, Պրազիլի, Վենեզուէլլայի եւ Չիլիի մէջ կան առաւել կամ նուազ կազմակերպական մակարդակներ նուաճած հայ համայնքներ։ Այս երկիրներուն մէջ այսօր իշխանութեան վրայ գտնուող քաղաքական ուժերը բոլորն ալ արժանթինեան օրուան իշխանութիւններուն չափ զգայուն են եւ յանձնառու մարդկային իրաւանց առնչակից հարցերուն։ Այս, անշուշտ, առանձինն բաւարար չէ նոյնատիպ օրէնքներ անցկացնելու։ Անհրաժեշտ է տեղւոյն հայ համայնքներու աշխուժացումը։ Այդ մէկը կը դիւրանայ, եթէ մէկ կողմէ հարաւամերիկեան հայ համայնքներն ալ հետեւին Եւրոպայի հայութեան համարկման բնորդին եւ սկսին մտածել տարածաշրջանային մասշտապով, եւ, միւս կողմէն, եթէ կարենան ի վերջոյ իրենց տեղը ամրակայել Սփիւռքի, եւ ընդհանրապէս հայութեան, աշխարհաքաղաքական իրավիճակին մէջ, դուրս գալով իրենց յարաբերական մեկուսացումէն։

Այս կէտը ի մասնաւորի բարացուցական է թիւ 5261 օրինագիծի վերլուծման վերջին երեւոյթին, որ օրինագիծին տեղադրումն է միջազգային ներկայ ոլորտին մէջ։ Արդարեւ, օրինագիծի անցկացումը կու գայ Ֆրանսայի մէջ Ցեղասպանութեան մերժումը քրէականացնող հանրածանօթ օրինագիծի ընդունումէն անմիջապէս ետք։ Երկու իրադարձութիւններուն միջեւ օրգանական կապ չկայ, բայց անկարելի է անոնց միացնող ներքին տրամաբանութիւնը անտեսել։ Թուրքիա եւ Ատրպէյճան առնուազն գիտակից են այդ ներքին տրամաբանութեան ուժին ու միջազգային ներգործութեան։ Պատահական չէ, որ Ֆրանսայի մէջ օրինագիծի անցնելէն ետք Իլհամ Ալիեւ յայտարարեց Լոս Անճելըսի եւ Պուէնոս Այրէսի մէջ ատրպեճանական հիւպատոսարան բանալու մասին՝ հակազդելու համար հայ համայնքներու քաղաքական աշխուժութեան։ Լոս Անճելըսի հայ համայնքին գործօն ըլլալու մասին իմանալու համար մասնաւոր ճիգ պէտք չկայ։ Բայց ո՞վ, եթէ ոչ թրքական կառավարութիւնը յուշած է Ալիեւի՝ Պուէնոս Այրէսի մասին… Հետեւաբար, եթէ ցեղասպան պետութիւնն ու անոր դաշնակից-արենակից Ատրպէյճանը Սփիւռքի աշխուժացման մէջ կը տեսնեն իրադարձութիւններու ներքին տրամաբանութեան շաղկապուածութիւն եւ այդ նկատառութեամբ ալ կը ներդաշնակեն իրենց քաղաքականութիւնը, Սփիւռքի համայնքները իրենք իրաւունք չունին անտեսելու համահայկական ճիգերու ներդաշնակման հրամայականը։

Այլ խօսքով, 1990ական թուականներու աւարտին սկիզբ առած սփիւռքեան աշխուժացումը Ցեղասպանութեան միջազգային ճանաչման, Աղէտի պատմական ճշմարտութեան պաշտպանութեան, եւ մինչեւ իսկ արդարահատոյցի պահանջատիրութեան ուղղութեամբ արդէն ծաւալելու սկսած է իրեն յատուկ տինամիզմը, որուն զարգացման համար կենսական դարձած է համահայկական, Սփիւռք եւ հայրենիք հորիզոնական ճիգերու բազմացումն ու ներդաշնակումը։ Համահայկական այս ճիգը Ցեղասպանութեան արդարահատոյցի հարցով աւելի է, քան պետական քաղաքականութիւնը, որ, պարզ է, կրնայ իր տրամաբանութիւնն ու ազգային շահի հաշուարկի իր տեսանկիւնը ունենալ, բայց, ամէն պարագայի, գոնէ այս հանգրուանին, չի կրնար, ոչ ալ պէտք է իր հակակշռին տակ առնել Ցեղասպանութեան արդարահատոյցի համահայկական ճիգը։

Asbarez Staff

Asbarez Staff

Next Post

Բարեփոխումներ՝ Միտուած Բարեկեցութեան Բարձրացմանը

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recommended

Թել Աւիւ Պատասխանատու Է Իսֆահանի Յարձակումին, Եւ Իրաւունք Ունինք Հակադարձելու. ՄԱԿի Մօտ Իրանի Դեսպան

Թել Աւիւ Պատասխանատու Է Իսֆահանի Յարձակումին, Եւ Իրաւունք Ունինք Հակադարձելու. ՄԱԿի Մօտ Իրանի Դեսպան

1 hour ago
Մոլտովա Պիտի Ըլլայ Յաջորդ Ուքրանիան. Լաւրով

Մոլտովա Պիտի Ըլլայ Յաջորդ Ուքրանիան. Լաւրով

1 hour ago

Connect with us

  • About
  • Advertising
  • Subscribe
  • Contact

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

No Result
View All Result
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Սիւնակներ
    • ՆԱԶԱՐԷԹ ՊԷՐՊԷՐԵԱՆ
    • ՎԱՉԷ ԲՐՈՒՏԵԱՆ
    • ԼԻԼԻԹ ԳԱԼՍՏԵԱՆ
    • Սասունեանի Անկիւնը
    • ԲԺԻՇԿ ԿԱՐՊԻՍ ՀԱՐՊՈՅԵԱՆ
    • ԳՐԻԳՈՐ ԵՊՍ. ՉԻՖԹՃԵԱՆ

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

Accessibility

Accessibility modes

Epilepsy Safe Mode
Dampens color and removes blinks
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.

Online Dictionary

    Readable Experience

    Content Scaling
    Default
    Text Magnifier
    Readable Font
    Dyslexia Friendly
    Highlight Titles
    Highlight Links
    Font Sizing
    Default
    Line Height
    Default
    Letter Spacing
    Default
    Left Aligned
    Center Aligned
    Right Aligned

    Visually Pleasing Experience

    Dark Contrast
    Light Contrast
    Monochrome
    High Contrast
    High Saturation
    Low Saturation
    Adjust Text Colors
    Adjust Title Colors
    Adjust Background Colors

    Easy Orientation

    Mute Sounds
    Hide Images
    Virtual Keyboard
    Reading Guide
    Stop Animations
    Reading Mask
    Highlight Hover
    Highlight Focus
    Big Dark Cursor
    Big Light Cursor
    Navigation Keys

    Asbarez - Armenian Accessibility Statement

    Accessibility Statement

    • asbarez.am
    • February 3, 2023

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to