Friday, May 27, 2022
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
NEWSLETTER
May 14, 2022 PDF
ENG
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Յօդուածներ
No Result
View All Result
Asbarez - Armenian
ENG
No Result
View All Result
Home Գաղութի Կեանքէն

Հէմինկուէյի Մրցակիցն Ու Անոր Պեխերը

Asbarez Staff by Asbarez Staff
January 12, 2022
in Գաղութի Կեանքէն, Գաղութներ, Մշակոյթ, Յօդուածներ
0

Մովսէս Ծիրանի

Երեւան 1978։

Գծանկարը, գործ՝ Յակոբ Ճանպազեանի

Թէեւ ամիսը չեմ յիշեր, սակայն կը յիշեմ որ մռայլ եւ տհաճ օր մըն էր։ Յանձնարարուած էր ինծի, իբրեւ դաս, գեղանկարչական անհատական ցուցահանդէս մը կազմակերպել, որուն արդիւնքը կրնար ազդեցութիւն ունենալ աւարտաճառիս վրայ։ Տարբեր տեղերէ մերժուելէ ետք, ղեկավարներս՝ գրականագէտ Էդուարդ Ջրբաշեանն ու արուեստաբան Վահան Յարութիւնեանը կը յանձնարարէին Մշակութային Կապի կոմիտէութիւն դիմել։ Տեղը շատ յարմար չէր ցուցահանդէսի համար եւ այդ պատճառով ալ անտրամադիր էի ու մտահոգ:  Սակայն ստիպուած էի յարմարուելու…: Կը բարձրանայի պատմամշակութային արժէք ներկայացնող շէնքի մը աստիճաններէն, որոնց վրայ կոխած էին Արամի եւ Ռուբէնի նման ականաւոր դէմքեր…։ Ելայ եւ մտայ երկրորդ յարկի այն սրահը, ուր վճռորոշ ժողովներ տեղի ունեցած էին առաջին հանրապետութեան տարիներուն։ Երբ «մասնագէտի աչքով» սրահը կ՛ուսումնասիրէի, յանկարծ դիմացս ցցուեցաւ Ուիլեըմ Սարոյեանը եւ ցուցամատը թափ տալով վրաս, ըսաւ.

– Դուն ո՞վ ես, ի՞նչ գործ ունիս հոս, ինչո՞ւ եկար։

Շշմած ու շուարած չկրցայ անմիջապէս պատասխանել, իսկ ան շարունակեց.

– «Թելեֆոնի՞ստ», թելեֆոն շինելո՞ւ եկար, ինչո՞ւ թելեֆոնս չ’աշխատիր…։

Մինչ այդ քարտուղարուհին, որ գաւաթ մը բռնած էր ձեռքը, Սարոյեանի ետեւը կեցած, աչքով ունքով կը հասկցնէր, որ խաղաղեցնեմ զինք: Իրականութեան մէջ, մէկը պէտք էր զիս հանդարտացնէր այդ պահուն։ Սակայն Սարոյեանն էր վերջապէս։ Ան շարունակեց.

– Ես գէշ բան չխօսիմ, Հայաստան լաւ, «սովետ» լաւ։ Այդքան դժուա՞ր Ամերիկա խօսիլ։ Ես գիտեմ Հայաստան, Չարենց, Սարեան…

Մօտեցայ եւ ըսի.

– Պրն. Սարոյեան, ես թելեֆոնիստ չեմ, ուսանող եմ եւ դուրսէն… քեզի պէս…

– Ամերիկացի՞…։

– Ո՛չ, լիբանանցի։

– Ուրեմն Պէյրութէն գաս։

– Այնճարէն։

Յուշարձանը, գործ՝ Դաւիթ Երեւանցիի

«Այնճար» բառը կարծէք մոգական ազդեցութիւն գործեց վրան։ Ան խոր շունչ մը քաշեց եւ լայն ժպիտ մը գծագրուեցաւ անոր «թափթփած» պեխերուն տակէն։  Քարտուղարուհին, առիթէն օգտուելով, հրաւիրեց, որ նստինք։ Նստեցանք եւ երկրորդ թէյ մըն ալ ապսպրեց ինծի համար։

– Հիմա հասկցայ, Այնճա՞ր ըսիր։

– Այո՛, հոն ծնած եմ, մանկութիւնս եւ պատանեկութիւնս հոն անցուցած եմ եւ ապա հոս եկած եմ ուսանելու։

– Այնճարը լաւ տեղ, լաւ մարդիկ, Մուսա լեռ։ Համով հերիսա եփեն, ինծի հերիսա կերցուցին, ամմա՜ համով էր… տոլմայի չափ համով էր… կերանք խմեցինք…։ Զիս տեղ մը տարին, ջուր կար, շուք կար, հա՛, թմբուկ-զուռնա կար, երգեցինք պարեցինք… դուն հո՛ն էիր։

– Ո՛չ։

– Ինչո՞ւ հոն չէիր։

– Ես հոս էի, ափսոս, որ հոն չեմ եղած։

– Դուն հո՞ս դպրոց կ՛երթաս։

– Այո՛։

– Ի՞նչ կը սորվիս։

– Արուեստաբանութիւն։

– Ատ ի՞նչ «բանութիւն» է…

– Պրն. Սարոյեան «ֆիլոլոկ»ի բաժինը կ՛ուսանիմ, «արթ քրիթիք» (արուեստի քննադատ) պիտի ըլլամ։

– Հա՜, հիմա հասկցայ, դուն Ամերիկա մի գար, հոն չեն ձգեր, որ մեծնաս, հոս կեցիր կամ Լիբանան գնա… Պուրճ Համուտ… ես գիտեմ… շատ լաւ տեղ է։

 Հոս կ՛ուզէի յիշեցնել իրեն, թէ շաբաթ մը առաջ մենք հանդիպած էինք Ռազմիկ Դաւոյեանի բնակարանը ու միասին ընթրած։ Պահը յարմար կը նկատէի, երբ յանկարծ ան դարձեալ հարցուց.

Դիմանկարը, գործ՝ Փօլ Կիրակոսեանի

– Անունդ ի՞նչ է։

– Մովսէս:

– Մովսէս ի՞նչ:

– Հերկելեան։

– Հերկելեա՞ն, Այնճա՜ր, դուն… բանաստե՞ղծ։

– Ոչ, բանաստեղծը եղբայրս է, Պետիկ Հերկելեանը։

– Հա՜, հիմա հասկցայ… My name is Aram, այո ան արտասանեց, պզտիկ տղայ, բայց յետոյ մեծ մարդ… մեծ բանաստեղծ… Շիրազ: Ինչո՞ւ հոս եկար։

– Արուեստաբանը պէտք է, որ նկարել գիտնայ․ մասնաւոր դասերու կը հետեւիմ Արտաշէս Յունանեանի եւ Արթօ Պաղտասարեանի քով։ Եկած եմ հոս, որ այս սրահին մէջ ցուցահանդէս կազմակերպեմ։

– Յունանեան գիտեմ, մեծ artist (արուեստագէտ) է: Այդ մէկը չեմ ճանչնար։ Այս սրահը լաւ չէ paintingի (նկարչութեան) համար։ Այս Վարդգէս Համազասպեանը…

Խօսքը օդին մէջ մնաց, որովհետեւ քարտուղարուհին ներս հրաւիրեց զինք… Ամերիկա խօսելու համար։ Թէեւ Սարոյեանի առոգանութիւնը աւելի ժխտական կը հնչէր, ինծի յայտնի չեղաւ, թէ ան Համազասպեանի մասին լա՞ւ, թէ գէշ պիտի խօսէր։ Ափսոս սակայն, որ ան գնաց, որովհետեւ գոհ էի, որ առանձինն կը հանդիպիմ իրեն: Ահագին հարցեր ունէի, յատկապէս քանդակագործ Վարազ Սամուէլեանի մասին։ Ռազմիկ Դաւոյեանի տան մեր հանդիպման ատեն, իր ուշադրութիւնը չկրցայ գրաւել ու հետը զրուցել, հակառակ անոր, որ Ռազմիկ Դաւոյեանն ու Յակոբ Յակոբեանը լաւ ձեւով ներկայացուցին զիս։ Շատ դէմքեր կային հոն եւ արդէն իսկ կենացները շիկացած էին, երբ ես հասայ։ Հոն էր նաեւ լուսանկարիչ Պօղոս Պօղոսեանը, որ լուսանկարեց նաեւ զիս եւ Սարոյեանը, առանձին: Ես ալ լուսանկարեցի զինք եւ Սարոյեանը միասին: Սակայն ես չկրցայ այդ թանկագին յիշատակը ունենալ… մնաց Պօղոսի մօտ, որովհետեւ իբրեւ թէ «պատժեց» զիս, անոր համար որ զինք եւ Սարոյեանը նկարելու ատեն սխալ կոճակի վրայ կոխած էի…: Ինչ որ է… անցնինք:

Սպասեցի մինչեւ, որ դուրս գայ Սարոյեանը ու զրոյցը շարունակենք: Սակայն երբ ան դուրս ելաւ, Համազասպեանը իր թեւը մտած, ես ներս հրաւիրուեցայ Համազասպեանի տեղակալի՝ Մարտիրոսեանի մօտ։ Սիրտս ճմլուեցաւ, անգամ մըն ալ ե՞րբ առիթը պիտի ունենայի հանդիպելու այս քանքարաւոր հայուն…

Կիսանդրին, գործ՝ Արա Շիրազի

Սիրելի ընթերցող,

Նախքան եզրակացնելը, հարկաւոր է նաեւ պատմեմ, թէ ինչպէս Փօլ կիրակոսեանը պատկերած է Սարոյեանին:

1979 կամ 1980, Պէյրութ:

Ամառուան տաք ու խոնաւ հեղձուցիչ օր մըն էր: Քովը գացած էի իրեն յանձնելու նամակ մը արուեստաբան Վահան Յարութիւնեանէն, որ իմ «թեկնածուական»ի երկու ղեկավարներէն մէկն էր: Կիրակոսեանը հայերէն կարդալ չէր գիտեր:  Նամակը ես ընթերցեցի, ու հակառակ անոր, որ դարձեալ Հայաստան կը հրաւիրէին զինք ցուցահանդէսի, առաւ, մէկ կողմ դրաւ ու հարցուց.

– Դուն Սարոյեանին կը ճանչնա՞ս:

– Այո կը ճանչնամ:

– Մե՞նծ մարդ է:

– Շատ մեծ: Ամերիկահայ նշանաւոր գրող է: Այնքան մեծ, որ Հէմինկուէյի «ընկերը» եղած է:

– Հէմինկուէյը ըրեն չը սըրեր… ես գիտեմ: Ինծը ըսին, որ Սնապեանը գիրք մը պըտի գրէ իր մասին, եւ կ՛ուզէ, որ Սարոյեանին նկարեմ : Ընծի photo-ներ (լուսանկար) բերին… : Ատոնք չեն գիտեր, որ ես Սարոյանին չեմ ճանչնար: Ըրեն չեմ տեսած: Ինչպէ՞ս պըտի գծեմ:

– Դուն կրնաս… դուն ոեւէ մէկը չես…:

– Դուն չես հասկնար: Ասիկա abstract (վերացական) չէ, portrait (դիմանկար) է, Սարոյեանը թէ՛ պըտի ապրի ու խօսի եւ թէ character-ը (նկարագիր) մէջը պըտի ըլլայ. պէտք է իրմէն բան մը կարդամ…: Ընծի ըսին. մէկ պէխը պստիկ է, միւսը՝ մենծ. Ճի՞շդ է:

– Չեմ կարծեր: Գուցէ այդպէս կը թուի: Ես անձնապէս տեսած եմ զինք, իմ տպաւորութիւնս այն է, որ ան պարզապէս անխնամ կը ձգէր պեխերն ու մազերը…

– Հա՜, հիմա հասկցայ, մենծ մարդիկ այդպէս կ՛ըլլան: Սարոյեանի character-ը իր պեխերուն մէջն է… հասկցայ: Բայց ըրմէն գիրք մը պէտք է կարդամ, որպէս զի գիտնամ ո՞վ է, ի՞նչ մարդ է… որպէս զի գիտնամ ինչպէ՞ս պըտի գծեմ: Դուն կրնաս բերել:

Դիմաքանդակը, գործ՝ Մկրտիչ Տարագճեանի

Բարեբախտաբար Երեւանի «Պուկինիստական» խանութէն ձեռք ձգած էի Սարոյեանի My Heart In the Highlands անգլերէն հատորը, զոր քանի մը օր ետք տարի իրեն:

Տարիներ ետք երբ արդէն Սնապեանի խմբագրած Սարոյեանի հարցազրոյցներու հաւաքածոն հրատարակուած էր, օր մը հեռաձայնեց.

– Նայիր, քեզի պըտի ուրախացնեմ: Եկուր, միայն թէ մէկ անգամէն վերը Atelier (աշխատանոց) ելիր եւ մէկուն բան մը մ՛ըսեր:

Գացի, բարձրացայ վեր, Սարոյեանի դիմանկարն ու այլ ջրանակար մը երկարեց ինծի, ըսելով.

– Ասիկա քըզի պահէ, մէկուն մըտար ու մէկուն մ՛ըսեր…: Այս aquarelle-ը (ջրաներկ) ծախէ, որ քըզի «խաշլըք» ըլլայ… մէկուն մ՛ըսեր…:
Իմ արուեստասէր ընթերցող, խոստովանիմ, որ ան պարբերաբար նկարներ կը նուիրէր ինծի… միշտ պատուիրելով, որ գաղտնի պահեմ: Մեկնելով իր մարդասիրական սկզբունքներէն, ան սովորութիւն ունէր նկարներ նուիրել որոշ անձերու ու անձնաւորութիւններու… թէկուզ ընտանիքէն գաղտնի: Կիրակոսեանի մարդկային այս կեցուածքի մասին հարկաւոր է որ յատուկ նշմար մը գրեմ:

Սարոյեանի դիմանկարը թափանցիկ calque թուղթի վրայ իրագործուած արուեստի իւրայատուկ գլուխ-գործոց մըն է, որուն կերպարի ազատախոհ ու ամրապինդ նկարագրի դրսեւորման մէջ, բացի աչքերէն, կենսական դեր եւ նշանակութիւն ունին նաեւ, արագ ու անկաշկանդ քանի մը վրձնահարուածներով արտայայտուած մազերն ու յատկապէս՝ պեխերը…:

Ի դէպ, Սարոյեանի կերպարը բազմաթիւ հայ կերպարուեստագէտներու նախընտրած թեմաներէն եղած է: Անոնցմէ շատեր, յաջողած են կերտել ուրոյն ու տիպար «Սարոյեաններ»: Ինչպէս. Արա Շիրազ, Դաւիթ Երեւանցի, Յակոբ Ճանպազեան, Մկրտիչ Տարագճեան, Սամուէլ Համբարձումեան, Վանուշ Պապիկեան, եւայլն:

Սարոյեանը Անդրանիկի արձանին հետ, Ուճան գիւղ

Հարկաւոր է վկայել նաեւ, թէ Սարոյեանը այդ տարի գրական ոչ միայն աշխուժութիւն, այլ ուղղակի փոթորիկ ստեղծեց Երեւանի մէջ։ Ամէն տեղ իրերայաջորդ հանդիպումներ կը կազմակերպուէին, (Ակադեմիա, Գրողներու միութիւն, Մատենադարան, Պետական համալսարան…) եւ միշտ սրահները ծայրէ ծայր լեցուն կ՛ըլլային։ Հարցումնե՜ր ու հարցումնե՜ր…։ Ան կը պատասխանէր իր գիտցած Պիթլիսի բարբառով։

Հոս անհրաժեշտ է, որ նաեւ ճշդում մը ընեմ։ Ան գովասանքներ եւ նոյնիսկ ներբողներ կը շռայլէր հայ գրողներու, նկարիչներու եւ առհասարակ տարբեր տեսակի մտաւորականներու հասցէին։ Չափազանց կը գովէր նաեւ հայ ժողովուրդն ու Հայաստանը։ Կողմնակի ունկնդիր մը կրնար շողոքորթութիւն համարել այդ բոլորը։ Թէեւ «հարբած» կը թուէր ըլլար, իրեն շնորհուած բացառիկ ընդունելութիւններէն ու պատիւներէն… այնուամենայնիւ անկեղծ էր իր արտայայտութիւններու մէջ, որովհետեւ ինչքան որ կը սիրէր իր ծննդավայրն ու կը գնահատէր մարդկայինը մարդու մէջ, նոյնքան կը սիրէր իր պապենական հայրենիքն ու կը գնահատէր ազգայինը՝ հայու մէջ… վկայ՝ իր ողջ գրականութիւնը…։

Սարոյեանն էր ի վերջոյ…։

Այդ տարիներուն, մտաւորական դասն ու ուսանողները ծարաւը ունէին Սարոյեանի նման մեծութիւններու։

ShareTweet
Previous Post

Գնայուն Անցորդներ Եւ Մնայուն Համակիրներ

Next Post

Յիշելով Պերճը

Next Post
Յիշելով Պերճը

Յիշելով Պերճը

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recommended

Նիկոլ Փաշինեան Ընդգծեց Արցախի Հարցին Մէջ Ֆրանսայի Դերը

Նիկոլ Փաշինեան Ընդգծեց Արցախի Հարցին Մէջ Ֆրանսայի Դերը

1 min ago
Մոնթենեկրոյի Նախագահը Խոստացաւ Միջազգային Մակարդակով Քննարկել Հայ Գերիներու Եւ Պատանդներու Հարցը

Մոնթենեկրոյի Նախագահը Խոստացաւ Միջազգային Մակարդակով Քննարկել Հայ Գերիներու Եւ Պատանդներու Հարցը

11 mins ago

Connect with us

  • About
  • Advertising
  • Subscribe
  • Contact

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

No Result
View All Result
  • Home
  • Հայաստան
  • Գլխաւոր Լուրեր
  • Գաղութի Կեանքէն
  • Գաղութներ
  • Սիւնակներ
    • ՆԱԶԱՐԷԹ ՊԷՐՊԷՐԵԱՆ
    • ՎԱՉԷ ԲՐՈՒՏԵԱՆ
    • ԼԻԼԻԹ ԳԱԼՍՏԵԱՆ
    • Սասունեանի Անկիւնը
    • ԲԺԻՇԿ ԿԱՐՊԻՍ ՀԱՐՊՈՅԵԱՆ
    • ԳՐԻԳՈՐ ԵՊՍ. ՉԻՖԹՃԵԱՆ

© 2021 Asbarez | All Rights Reserved | Powered By MSDN Solutions Inc.

Accessibility

Accessibility modes

Epilepsy Safe Mode
Dampens color and removes blinks
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.

Online Dictionary

    Readable Experience

    Content Scaling
    Default
    Text Magnifier
    Readable Font
    Dyslexia Friendly
    Highlight Titles
    Highlight Links
    Font Sizing
    Default
    Line Height
    Default
    Letter Spacing
    Default
    Left Aligned
    Center Aligned
    Right Aligned

    Visually Pleasing Experience

    Dark Contrast
    Light Contrast
    Monochrome
    High Contrast
    High Saturation
    Low Saturation
    Adjust Text Colors
    Adjust Title Colors
    Adjust Background Colors

    Easy Orientation

    Mute Sounds
    Hide Images
    Virtual Keyboard
    Reading Guide
    Stop Animations
    Reading Mask
    Highlight Hover
    Highlight Focus
    Big Dark Cursor
    Big Light Cursor
    Navigation Keys

    Asbarez - Armenian Accessibility Statement

    Accessibility Statement

    • asbarez.am
    • May 27, 2022

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to