

«Հայաստանի հանրային ռատիօ»էն կը հաղորդեն, որ Հայաստանի մէջ նոյն ատեն պիտի պատրաստուին արտասահմանեան 3 ժապաւէններ, որոնցմէ մէկը Netflix-ի երկար ֆիլմաշարն է: Հակառակ անոր որ նիւթի առումով անոնք Հայաստանի հետ որեւէ կապ չունին, սակայն, անոնց նկարահանումները ամբողջութեամբ պիտի կատարուին Հայաստանի մէջ: Ֆինանսական ներդրումներ ենթադրող այս նախագիծերուն իրականացման համար, արդէն համագործակցութեան յուշագիր մը ստորագրուեցաւ Կրթութեան, գիտութեան, մշակոյթի եւ մարմնակրթութեան եւ ֆիլմարտադրող հայաստանեան եւ արտասահմանեան ընկերութիւններուն միջեւ:
Ոլորտին մէջ գործողները վստահ են, որ Հայաստան արտասահմանցի շարժապատկերի գործիչներուն համար գրաւիչ դարձած է յատկապէս «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» Հայաստանի օրէնքին մէջ վերջերս կատարուած փոփոխութիւններէն ետք:
Շարժապատկերի գործիչ Արման Նշանեան դիտել տուաւ, որ հայկական կողմը ներկայիս 3 ժապաւէններու Հայաստանի մէջ նկարահանման շուրջ կը բանակցի Netflix-ի, գերմանական եւ ամերիկեան ընկերութիւններու հետ։ Հայաստանի մէջ նկարահանուելիք այս ժապաւէններուն արտադրութիւնը պիտի կատարեն հայ մասնագէտները: Ըստ անոր` այսպիսի միտք մը սկիզբ առաւ, երբ իր հրաւէրով գերմանացի յայտնի դերասան, շարժապատկերի արտադրիչ Թիլ Շուայկըր եկաւ Հայաստան եւ որոշեց իր ժապաւէնները անպայման Հայաստանի մէջ նկարահանել:

Խօսելով ժապաւէններու նիւթերուն մասին` Նշանեան ըսաւ. «Ֆիլմերից 2ը գեղարուեստական են. դրանցից մէկը մի կռուող աղջկայ մասին իրական պատմութիւն է, դէպքերը տեղի են ունենում Բեռլինում եւ Սարաեւոյում, միւսը աշխարհի վերջի մասին բազմասերիանոց սերիալ է, իսկ միւսը կրկին Բեռլինում տեղի ունեցող իրադարձութեան մասին է պատմում, թէ ինչպէս են հերոսները մի երեկոյի ընթացքում փողոցներում վերացնում չարիքները: Կոպիտ ասած` 3 ֆիլմերն էլ սցենարով ու բովանդակութեամբ Հայաստանի հետ կապ չունեն, բայց մենք կարողացել ենք այնպէս անել, որ այս նախագծերը գան ու Հայաստանում նկարահանուեն»:
Նշանեան յայտնեց, որ Հայաստան մեծ ժապաւէններ նկարելու հսկայ ուժականութիւն ունի: Առաջին անգամ չէ, որ արտասահմանցի շարժապատկերի գործիչները կու գան եւ տպաւորուած կը հեռանան։ Հայաստանի մէջ Նշանեանի ղեկավարած People of Ar եւ Ava films ընկերութիւնները կը զբաղին այս ժապաւէններու արտադրական գործընթացով:
«Իրենք գալու են իրենց գեղարուեստական «կորիզով»: Իրենց հետ հաւանաբար կը լինի ռեժիսորը (բեմադրիչ), օպերատորը (նկարահանման ղեկավարը) եւ նկարիչը, որը կ՛աշխատի մեր նկարիչների թիմի (խումբի) հետ: Այսինքն` նկարահանող խումբը կազմուելու է Հայաստանի մասնագէտներից. 100 հոգանոց խմբից երեւի 4-10ը հոգին կը լինեն արտասահմանցի մասնագէտները», ըսաւ ան։
Ֆիլմ րտադրողներու համար Հայաստան ոչ միայն մասնագիտական, այլ նաեւ գործարարական տեսանկիւնէ գրաւիչ առաջարկներ ունի: Ըստ «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» օրէնքին մէջ վերջերս կատարուած փոփոխութիւններուն` պետութիւնը իրականացուած ներդրումներուն 10-40 տոկոսը կը վերադարձնէ ֆիլմարտադրողներուն:


«Հայաստանի ազգային կինոկենտրոն»ի տնօրէնի պաշտօնակատար Շուշանիկ Միրզախանեան յայտնեց, որ Netflix-ի, գերմանական եւ ամերիկեան ընկերութիւններու միանգամայն 3 նախագիծերը առաջին հերթին Հայաստան ներգրաւած է ինքնին այս առաջարկը, յետոյ նաեւ` Հայաստանի մէջ զանազան տեսակի նկարահանումներ ընելու կարելիութիւնները։
«Եթէ մասնագիտօրէն նայենք, ապա Հայաստանը ունի տարուայ 4 եղանակներ ու հնարաւորութիւն է տալիս, նոյն ժամանակահատուածում օրինակ Մեղրիում նկարահանել ամառային տեսարաններ, իսկ մի քանի ժամ յետոյ Արագածի փէշերին ձմեռային տեսարաններ, իսկ Սեւանում` ինչ–որ ծովափային կտորներ: Վերջին 5 տարիներին մենք ունեցել ենք համատեղ արտադրութիւններ ֆրանսիական, ամերիկեան, բելգիական ընկերութիւնների հետ ու ես չեմ յիշում մի դէպք, որ Հայաստանից դժգոհ հեռացած լինեն», ըսաւ Միրզախանեան:
Ան վստահ է, որ օրէնսդրական համապատասխան փոփոխութենէ ետք ասիկա առաջին, բայց միակ համագործակցութիւնը պիտի չըլլայ: «Մենք անցեալ տարի յուշագիր ստորագրեցինք Հնդկաստանի հետ, եւ իրենք նպատակ ունեն Հայաստանում բազմաթիւ նկարահանումներ իրականացնելու, ինչպէս նաեւ այստեղ հետարտադրական ծառայութիւններ իրականացնել ու ստուդիաներ հիմնել: Իրենք էլ անհամբեր սպասում էին ներդրումների մասնակի վերադարձի այս հնարաւորութեանը», դիտել տուաւ ան:
Կրթութեան, գիտութեան, մշակոյթի եւ մարմնակրթութեան նախարարութեան ժամանակակից արուեստի վարչութեան շարժապատկերի ոլորտի աւագ մասնագէտ Լուսինէ Սարգսեան իր կարգին դիտել տուաւ, որ միջազգային համագործակցութիւնները ուղիղ ազդեցութիւն պիտի ունենան նաեւ տեղական ֆիլմարտադրութեան վրայ: «Սա ոչ միայն փորձի փոխանակում է, այլ նաեւ նոր կապերի ու ծանօթութիւնների մեկնարկ: Կնքուած յուշագրի համաձայն արտադրական պրոցեսին (գործընթացին) անպայման մասնակցելու են նաեւ ոլորտի սկսնակ մասնագէտներն ու ուսանողները», մանրամասնեց Սարգսեան՝ աւելցնելով. «Յուշագրի դրոյթներում ամրագրուած ունենք, որ մեր կինոգործիչները ու ուսանողները անպայման պէտք է ընդգրկուած լինեն տուեալ նկարահանումների գործընթացին: Այս ամէնը յստակ սահմանուած է, թէ օրինակ որքանով պէտք է տեղական արտադրողները ներկայացուած լինեն: Ըստ այդ եւ մի քանի այլ գործօների` կը սահմանուի նաեւ թէ քանի տոկոս վերադարձ կ՛իրականացուի: Անպայման հաշուի է առնուելու նաեւ, թէ տուեալ պրոյեկտում (ծրագիրին մէջ), որքանով է պրոպագանդւում (քարոզչութիւն կը կատարուի) Հայաստանը, մեր մշակոյթը, տեղանքը, պատմամշակութային կոթողները եւ այլն»։
Ներկայ դրութեամբ՝ նախարարութեան մէջ կը մշակուին օրէնքէն բխող ենթաօրէնսդրական դրոյթներ: Ասոր զուգահեռ, ֆիլմ արտադրող հայաստանեան ընկերութիւնը նախապատրաստական աշխոյժ բանակցութիւններու սկսած է: Տակաւին յստակ չէ, թէ ե՛րբ պիտի սկսին նկարահանումները, սակայն, միջազգային ընկերութիւնները բոլոր երաշխիքները արդէն ստացած են։