ԶԱՐԵՀ ԱՃէՄԵԱՆ
«ԱՍՊԱՐԷԶ».- Երեքշաբթի, 5 Ապրիլին, Կլենտէյլի մէջ տեղի պիտի ունենան ընտրութիւններ: Անցեալ քանի մը ընտրութիւնները ցաւագին յիշողութիւններ թողուցին մեր համայնքի քաղաքական տարեգրութեան մէջ: Այս արձանագրելով հանդերձ, նոյնքան ցաւագնօրէն կը խոստովանինք, որ կարծէք չկրցանք այս դառն փորձառութիւններէն դասեր քաղել ու ամէնէն ճիշդ ռազմավարութիւնը որդեգրելով՝ պատրաստուիլ դիմագրաւելու նոր ընտրութիւններու մարտահրաւէրը:
Յամենայնդէպս, հիմա ուշ է անցեալի սխալները սրբագրելու: Քանի մը օր մնացած ընտրութիւններուն, մենք միայն կրնանք կոչ ուղղել հայ քուէարկողներուն, որ անպայմանօրէն մասնակցին ընտրութեանց եւ արժեւորեն իրենց քուէն: Այդ քուէն համայնքային ու ազգային նկատառումներով ճիշդ ուղղորդելու պարտականութեան մէջ մենք թերացած ենք: Հաւանաբար, այս հրապարակային խոստովանութիւնը բաւարար խթան հանդիսանայ մեզ ու մեր համակիր զանգուածներուն, որ այլեւս չհանդուրժենք մեր սեփական անփութութիւնը եւ այսօրուընէ իսկ պատրաստուինք յառաջիկայ ընտրութիւններուն:
Այս առթիւ, մտածումի իբրեւ նիւթ, ձեզ կը ներկայացնենք Կլենտէյլի համայնքին մէջ լայն տարածում գտած «Օրակարգ» թերթի խմբագիրին առաջնորդող յօդուածը՝ Կլենտէյլի ընտրութիւններուն կապակցութեամբ:
1999ից սկսեալ, երբ Գլենդէյլի Հայ Դատի յանձնախմբի ժամանակի ատենապետ՝ Րաֆֆի Մանուկեանն իր թեկնածութիւնը առաջադրեց քաղաքային ընտրութիւններին եւ յաջողեց մուտք գործել Գլենդէյլի Քաղաքային խորհուրդը, անցել է աւելի քան մէկ տասնամեակ, եւ Գլենդէյլի քաղաքական դաշտը բաւական լուրջ փոփոխութիւնների է ենթարկուել: Միաժամանակ փոփոխութեան են ենթարկուել քաղաքի բնակչութեան ազգագրական պատկերը եւ քաղաքական ուժերի դասաւորումները:
Քաղաքային ընտրութիւնների մասնակցութեան հարցը, որ ժամանակին մատների արանքով էր դիտւում քաղաքացիներից շատերի միջոցով, այսօր լուրջ բնոյթ է ստացել եւ բաւական լուրջ ընտրական եռուզեռ է նկատւում իւրաքանչիւր կենտ տարուայ Ապրիլի նախօրեակին, երբ քաղաքի օրէնքի համաձայն կայանում են քաղաքային ընտրութիւնները:
Թէեւ Գլենդէյլի ընտրութիւնների աշխուժացման մէջ հիմնական դեր ունեցաւ քաղաքի հայ բնակչութիւնը, սակայն քաղաքացիական մասնակցութեան զարգացման այս ձեռքբերումը հակասական հետեւանքներ ունեցաւ քաղաքի հայութեան համար:
Անցնող տարիներին, ընտրութիւնների կապակցութեամբ առաջացած եռանդոտ ընտրապայքարը բազմապատկեց Գլենդէյլի ընտրութիւնների թեկնածուների ընտրապայքարների նիւթական ներդրումները այն աստիճան, որ քաղաքային խորհուրդը որոշեց համապատասխան օրէնսդրութեամբ սահմանափակել թեկնածուների կատարած ընտրական ծախսերը: Քաղաքային խորհուրդը գրեթէ նախադէպ չունեցող եւ բոլորովին հակաժողովրդավարական որոշումով, մինչեւ անգամ փորձեց հեռակայ քուէարկողների քուէարկութեան ընթացքը դժուարացնելով՝ սահմանափակել նաեւ քուէարկողների այս խաւի մասնակցութիւնը:
Փոփոխութիւններից մէկն էլ դարձաւ այն, որ 1999ից մինչեւ 2005 իրերայաջորդ հայ թեկնածուների ընտրական յաջողութիւնները պատճառ դարձան, որ քաղաքական որոշակի շրջանակներ սկսեցին հաշուի նստել «հայ քուէ» իրականութեան հետ, եւ յստակ միջոցներով ջլատեցին քուէների հայկական ճակատը: Բազմաթիւ եւ իրար դէմ մրցող հայ թեկնածուների երեւոյթը հանգեցրեց 2007ի եւ 2009ի ընտրական արդիւնքներին, որտեղ մէկը միւսի ետեւից դուրս դրուեցին հայ խորհրդականները քաղաքային խորհրդից: Նոյնանման մեքենայութիւններով հայութիւնը կորցրեց Փօլ Գրիգորեանի միջոցով տիրացած Նահանգային համագումարի իր մէկ աթոռը:
Իսկ այսօր, 2011ի ընտրութիւնների նախօրեակին, աւելի քան մէկ տասնամեակ քաղաքային ընտրութիւնների դաշտում փորձառութիւն վաստակած հայ համայնքը հանդէս եկաւ մի այլ անակնկալ արդիւնքով:
Ակամայ, հիմնական փոփոխութիւնը, որին ականատես դարձանք 12 տարիների ընթացքում, եղաւ այն, որ ժողովրդին ծառայելու եւ համայնքային համընդհանուր քաղաքական շահերին միտող գործընթացը այսօր ճապաղուել է հայութիւնից դուրս գտնուող քաղաքական շրջանակների եւ ինչու չէ անձնական շահադիտական մղումներով առաջնորդուող հայ անհատների միջոցով: Յիրաւի քաղաքային ընտրութիւնները կարող էին առիթ դառնալ մեր համայնքի ու ժողովրդի քաղաքական ինքնահաստատման համար. մի բան, որ զոհ գնաց անհատների շահախնդրութեան:
Քաղաքական ասպարէզում ժողովրդական յենարան ունեցող քաղաքական կազմակերպութիւններն են, որ չափաւորում են իրենց թեկնածուների անձնական մղումները: Մեզ մօտ, սակայն, անձնական նախաձեռնութիւններն աւելի զօրաւոր են դարձել…