Մանուկ սերնդի դաստիարակութեան գործում մեծ է երաժշտութեան ուսուցման դերը: Հայեցի դաստիարակութեան բաղկացուցիչ մասն է հայ երգի եւ երաժշտութեան դասաւանդումը հայկական ուսումնական հաստատութիւններում, լինեն դրանք ամէնօրեայ վարժարաններ, շաբաթօրեայ եւ կիրակնօրեայ դպրոցներ, կամ յետմիջօրէի յատուկ դասընթացքներ: Սփիւռքի պայմաններում երգի ուսուցումը աւելի է իմաստաւորւում, քանի որ հայերէն լեզուին թերի տիրապետող մանկան համար իւրաքանչիւր նոր երգ շարան է բառերի եւ մտքերի, որ նա կարող է աւելացնել իր հայերէնի իմացութեան բառապաշարին:
«Մխիթարեան» վարժարանի նոր ծրագրերից մէկն է շարականային երգեցողութեան դպրոցի (schola cantorum) ծանօթացումը աշակերտներին, նրանց հաղորդակցումը հայ ժողովրդին եւ 15 դարեր շարունակ հոգեւոր սնունդ մատակարարող մեր արուեստի գոհարներին:
Թերեւս մտածենք, թէ մերօրեայ ամերիկահայ պարման-պարմանուհիները արդեօ՞ք պատրաստ են ընդունելու առօրեային չհամապատասխանող եւ դժուար ընկալուող բառեր եւ երաժշտութիւն, որ կոչւում է հոգեւոր երաժշտութիւն կամ շարական: Ի՞նչ է իմաստը:
«Մխիթարեան» վարժարանը, լինելով ներկայացուցիչը Մխիթարեան միաբանութեան, իր պարտքն է համարում աշակերտներին ներմուծել դարեր շարունակ հայ եկեղեցու ինքնութիւնը բնորոշող երգարուեստի այս տեսակը, որ հիմքն է կազմում նոյնիսկ մեր ամենաժամանակակից՝ 21րդ դարի հայ երաժշտութեան: Գուցէ մեր վերադարձը արմատներին հետաքրքրութիւն առաջ կը բերի հայ աշակերտի մէջ, եւ նա կը զգայ այսպիսի դարաւոր մշակոյթ ունենալու պատիւը:
Որքանով կը յաջողուի ծրագիրը, ժամանակը ցոյց կը տայ: Առայժմ ընթանում են աշխատանքները:
(Թղթակցութիւնը վարժարանէն)